Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu Winkhaus: obchod.winkhaus.cz
OBSAH:
- OBECNÁ USTANOVENÍ
- ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODĚ
- PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- ZPŮSOBY A PODMÍNKY PLATBY ZA PRODUKT
- NÁKLADY, ZPŮSOBY A TERMÍN DODÁNÍ A VYZVEDNUTÍ PRODUKTU
- POSTUP PRO VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACÍ
- MIMOSOUDNÍ ZPŮSOBY ŘEŠENÍ REKLAMACÍ A UPLATŇOVÁNÍ NÁROKŮ, PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO POSTUPŮM
- PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ
- RECENZE NA PRODUKTY, FIRMU
- NELEGÁLNÍ OBSAH A JINÝ OBSAH, KTERÝ NENÍ V SOULADU S VŠEOBECNÝMI PODMÍNKAMI
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- VZOR FORMULÁŘE PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- DOSTUPNOST PRODUKTŮ NA SKLADĚ WINKHAUS POLSKA
Tyto pravidla pro internetový obchod byla připravena právníky společnosti Prokonsumencki.pl. Internetový obchod www.obchod.winkhaus.cz dbá na práva spotřebitelů. Spotřebitel se nemůže vzdát práv, která mu přiznává Zákon o ochraně spotřebitele. Ustanovení smluv, které jsou pro spotřebitele méně příznivé než ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele, jsou neplatná a místo nich se použijí ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele. Ustanovení těchto nařízení proto nemají za cíl vyloučit nebo omezit jakákoli práva spotřebitelů, na která mají nárok podle závazných ustanovení právních předpisů, a veškeré pochybnosti by měly být vysvětleny ve prospěch spotřebitele. V případě jakéhokoli rozporu mezi ustanoveními těchto Všeobecných obchodních podmínek a výše uvedenými ustanoveními mají tato ustanovení přednost a budou použita.
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. Internetový obchod dostupný na internetové adrese: www.obchod.winkhaus.cz provozuje WINKHAUS POLSKA BETEILIGUNGS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA se sídlem v Rydzyně (adresa sídla a doručovací adresa: Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko), zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000316790, rejstříkový soud, u kterého je uložena dokumentace společnosti: Okresní soud Poznaň – Nowe Miasto a Wilda v Poznani, 9. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku, DIČ: 6970011183, IČ: 410023222, e-mailová adresa: obchod@winkhaus.pl a kontaktní telefonní číslo: +420739993352.
1.2. Tyto Podmínky jsou určeny jak spotřebitelům, tak podnikatelům využívajícím Internetový obchod, pokud dané ustanovení Podmínek nestanoví jinak.
1.3. Správcem osobních údajů zpracovávaných v Internetovém obchodě v souvislosti s prováděním ustanovení těchto Podmínek je Prodávající. Osobní údaje jsou zpracovávány pro účely, po dobu a na základě důvodů a zásad uvedených v zásadách ochrany osobních údajů zveřejněných na webových stránkách internetového obchodu. Zásady ochrany osobních údajů obsahují zejména zásady týkající se zpracování osobních údajů Správcem v Internetovém obchodě, včetně důvodů, účelů a doby zpracování osobních údajů a práv subjektů údajů, jakož i informace o používání souborů cookie a analytických nástrojů v internetovém obchodě. Používání internetového obchodu, včetně nákupů, je dobrovolné. Stejně tak je dobrovolné poskytnutí osobních údajů Uživatelem Služby nebo Zákazníkem prostřednictvím Internetového obchodu, s výhradou výjimek uvedených v zásadách ochrany osobních údajů (uzavření smlouvy a zákonné povinnosti Prodávajícího).
1.4. Definice:
1.4.1. ZÁKON O DIGITÁLNÍCH SLUŽBÁCH, AKT – Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 ze dne 19. října 2022 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (zákon o digitálních službách) L 277, 27. 10.–2022.
1.4.2. DATABÁZE – Elektronická služba, databáze obsahující informace o servisních a montážních firmách, včetně informací o jejich umístění.
1.4.3. BLOG – Elektronická služba, online blog dostupný v Internetovém obchodě a provozovaný Poskytovatelem služeb pro všechny návštěvníky Internetového obchodu
1.4.4. PRACOVNÍ DEN – Jeden den od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků.
1.4.5. KONTAKTNÍ FORMULÁŘ – Elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v Internetovém obchodě, umožňující kontakt s Poskytovatelem služeb
1.4.6. REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ – formulář dostupný v Internetovém obchodě, který vám umožňuje vytvořit si účet.
1.4.7. OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ – Elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v Internetovém obchodě, který umožňuje zadat objednávku, zejména přidáním Produktů do elektronického košíku a specifikaci podmínek Kupní smlouvy, včetně způsobu dodání a platby.
1.4.8. FORMULÁŘ VYŽÁDÁNÍ PRODUKTU – Elektronická služba, formulář dostupný v Internetovém obchodě umožňující zaslání poptávky na Produkt.
1.4.9. ZÁKAZNÍK – (1) fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům a v případech stanovených obecně závaznými předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům, (2) právnická osoba, nebo (3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům – která uzavřela nebo hodlá uzavřít kupní smlouvu s prodávajícím.
1.4.10. OBČANSKÝ ZÁKONÍK – Zákon ze dne 23. dubna 1964 (Sbírka zákonů z roku 1964 č.16, položka 93, ve znění pozdějších předpisů).
1.4.11. ÚČET – Elektronická služba, soubor prostředků v IT systému Poskytovatele služeb, označený individuálním jménem (přihlašovacím jménem) a heslem poskytnutým Příjemcem služby, ve kterém jsou shromažďovány údaje poskytnuté Příjemcem služby a informace o Objednávkách, které zadal v Internetovém obchodě.
1.4.12. NEWSLETTER – Elektronická služba, služba elektronické distribuce poskytovaná poskytovatelem služeb prostřednictvím e-mailu, která umožňuje všem příjemcům služeb, kteří ji používají, automaticky přijímat od Poskytovatele služeb cyklický obsah následných vydání newsletteru obsahující informace o Produktech, nových produktech a propagačních akcích v Internetovém obchodě.
1.4.13. NEZÁKONNÝ OBSAH – informace, které samy o sobě nebo s odkazem na činnost včetně prodeje produktů, nebo poskytování elektronických služeb nejsou v souladu s právem Evropské unie, nebo s právem kteréhokoli členského státu, který je v souladu s právem Evropské unie, bez ohledu na konkrétní předmět nebo povahu daného práva.
1.4.14. HODNOCENÍ PRODUKTU – Elektronická služba, funkce Internetového obchodu umožňující přidat hodnocení Produktu v číselné (hvězdičkové) a popisné formě.
1.4.15. PRODUKT – movitá věc dostupná v Internetovém obchodě, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
1.4.16. PODMÍNKY – tyto podmínky Internetového obchodu.
1.4.17. INTERNETOVÝ OBCHOD – internetový obchod Poskytovatele služeb dostupný na internetové adrese: www.obchod.winkhaus.cz.
1.4.18. PRODÁVAJÍCÍ, POSKYTOVATEL SLUŽEB – WINKHAUS POLSKA BETEILIGUNGS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA se sídlem v Rydzyně (adresa sídla a doručovací adresa: Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko), zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000316790, rejstříkový soud, u kterého je uložena dokumentace společnosti: Okresní soud Poznaň – Nowe Miasto a Wilda v Poznani, 9. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku; DIČ: 6970011183; IČ: 410023222, e-mailová adresa: obchod@winkhaus.pl a kontaktní telefonní číslo: +420739993352.
1.4.19. KUPNÍ SMLOUVA – smlouva o prodeji Produktu uzavíraná nebo uzavřená mezi Zákazníkem a Prodávajícím prostřednictvím Internetového obchodu.
1.4.20. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronicky Poskytovatelem služeb Zákazníkovi prostřednictvím Internetového obchodu.
1.4.21. PŘÍJEMCE SLUŽBY – (1) fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům a v případech stanovených obecně závaznými předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům, (2) právnická osoba, nebo (3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům – která využívá nebo má v úmyslu používat elektronické služby.
1.4.22. ZÁKON O OCHRANĚ SPOTŘEBITELŮ – zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (Sbírka zákonů z roku 2014, pol. 827, ve znění pozdějších předpisů).
1.4.23. OBJEDNÁVKA – prohlášení o vůli Zákazníka učiněné prostřednictvím Objednávkového formuláře a směřující přímo k uzavření Smlouvy o prodeji Produktu s Prodávajícím.
2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODĚ
2.1. V Internetovém obchodě jsou k dispozici následující elektronické služby: účet, objednávkový formulář a newsletter.
2.1.1. Účet – používání Účtu je možné po dokončení celkem tří po sobě jdoucích kroků Příjemcem služby – (1) vyplnění Registračního formuláře, (2) kliknutí na pole "Vytvořit účet" a (3) potvrzení ochoty vytvořit si Účet kliknutím na potvrzovací odkaz automaticky zaslaný na poskytnutou e-mailovou adresu. V Registračním formuláři je nutné, aby Zákazník uvedl následující údaje Zákazníka: jméno a příjmení, e-mailovou adresu, telefonní číslo a heslo. V případě účtů vytvořených společnostmi je také nutné uvést: název společnosti a číslo DIČ.
2.1.1.1. Při registraci účtu si zákazník může vybrat, který účet chce vytvořit. K dispozici jsou 3 možnosti, ze kterých si můžete vybrat:
- Fyzická osoba
- Neplátce DPH
- Plátce DPH
Při registraci účtu bude ověřeno DIČ.
Po vytvoření účtu: Plátce DPH, může Prodávající zkontrolovat účet a zda je DIČ aktivní. Pokud validace ukáže neaktivní DIČ, může Prodávající změnit účet na Neplátce DPH a informovat o změně zákazníka.
2.1.1.2. Služba elektronického účtu je poskytována bezplatně na dobu neurčitou. Uživatel služby může kdykoli a bez udání důvodu smazat účet (odhlásit se z účtu) zasláním příslušné žádosti Poskytovateli služeb, zejména e-mailem na adresu: obchod@winkhaus.pl nebo písemně na adresu: Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko.
2.1.2. Objednávkový formulář – používání Objednávkového formuláře začíná okamžikem, kdy Zákazník přidá první Produkt do elektronického nákupního košíku v Internetovém obchodě. Objednávka je zadána poté, co Zákazník dokončí dva po sobě jdoucí kroky – (1) vyplnění Objednávkového formuláře a (2) kliknutí na pole „Objednávám s povinností platby“ na webových stránkách Internetového obchodu po vyplnění Objednávkového formuláře – do té doby je možné zadané údaje samostatně upravovat (řiďte se zobrazenými zprávami a informacemi dostupnými na webových stránkách Internetového obchodu). Objednávkový formulář vyžaduje, aby Zákazník poskytl následující informace: jméno a příjmení/název firmy, adresu (ulice, číslo domu/bytu, PSČ, město, země), e-mailovou adresu, kontaktní telefonní číslo a údaje týkající se Kupní smlouvy: Produkt(y), množství Produktu(ů), místo a způsob dodání Produktu(ů), způsob platby. Pro Zákazníky, kteří nejsou spotřebiteli, je nutné uvést také název firmy a daňové identifikační číslo (DIČ).
V případě objednávek s možností: Firma s DPH 0%, je nutné uvést aktivní DIČ.
Při zadávání objednávky program ověří DIČ. Stav přijatý během ověřování: aktivní DIČ nebo neaktivní DIČ je uložen v programu obchodu.
Objednávka je zadána se sazbou DPH 0% i v případě, že poskytnuté DIČ je neaktivní a ověření to prokáže. Taková objednávka bude znovu ověřena zaměstnancem společnosti. Pokud během druhého ověření obdrží neaktivní stav DIČ, budeme muset upravit objednávku a připočíst DPH. Objednatel bude informován o negativním ověření DIČ a nutnosti změny na objednávku s DPH. Realizace změněné objednávky začne až po obdržení přijetí objednávající stranou.
2.1.2.1. Služba elektronického objednávkového formuláře je poskytována bezplatně a je jednorázová a končí prostřednictvím objednávky zákazníka nebo okamžikem předčasného ukončení zadání zákazníkem.
2.1.3. Newsletter – Newsletter pro zákazníky internetového obchodu je k dispozici po zadání e-mailové adresy, na kterou mají být zasílány další vydání Newsletter, na hlavní stránce internetového obchodu v sekci „|Přihlásit se k odběru newsletteru“ a kliknutí na pole "Přihlásit se k odběru". K odběru Newsletteru pro montážní firmy je možné se přihlásit na stránce: https://obchod.winkhaus.cz/cz/newsletter-wh-info-cz.
2.1.3.1. Služba elektronického zpravodaje je poskytována bezplatně na dobu neurčitou. Příjemce služby má možnost se kdykoli a bez udání důvodu odhlásit z odběru Newsletteru (odstoupení od Newsletteru) zasláním příslušné žádosti Poskytovateli služeb, a to zejména e-mailem a adresu: obchod@winkhaus.pl nebo kliknutím na tlačítko "Odhlásit" obsažené ve zprávě zaslané v rámci newsletteru.
2.1.4. Kontaktní formulář – Použití kontaktního formuláře je možné po (1) přechodu na záložku "Kontakt " na Webových stránkách, (2) vyplnění kontaktního formuláře a (2) kliknutí na tlačítko " Odeslat ". V kontaktním formuláři je nutné, aby zákazník uvedl následující údaje: jméno a příjmení / jméno, e-mailovou adresu a obsah zprávy adresované poskytovateli služeb. Příjemce služby může také poskytnout kontaktní telefonní číslo.
2.1.4.1. Služba elektronického kontaktního formuláře je poskytována bezplatně, má jednorázovou povahu a končí odesláním zprávy jejím prostřednictvím nebo okamžikem předčasného ukončení používat zákazníkem.
2.1.5. Formulář Požádat o Produkt – použití Kontaktního formuláře se uskuteční po (1) přechodu na vybraný Produkt dostupný na webových stránkách Internetového obchodu, (2) kliknutí na tlačítko "Dotaz k produktu", (3) vyplnění Formulář a (4) kliknutím na pole "Odeslat dotaz" na webových stránkách Internetového obchodu po vyplnění Formuláře – do té doby je možné zadané údaje měnit (Zákazník by se měl řídit zobrazenými zprávami a informacemi dostupnými na webových stránkách internetového obchodu). Ve formuláři Požádat o produkt je nutné, aby Zákazník poskytl obsah dotazu adresovaného Poskytovateli služeb, jakož i následující údaje týkající se Zákazníka: jméno a příjmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
2.1.5.1. Služba elektronického formuláře Požádat o produkt je poskytována bezplatně a je jednorázové povahy a končí podáním dotazu jejím prostřednictvím nebo okamžikem dřívějšího ukončení podávání poptávky Zákazníkem jeho prostřednictvím.
2.1.6. Blog – používání blogu je možné po vstupu na webové stránky internetového obchodu. Blog je k dispozici všem návštěvníkům internetového obchodu, přičemž přidávání komentářů pod položky blogu je k dispozici pouze pro Příjemce služby, kteří mají Účet v Internetovém obchodě a přihlásí se k Účtu.
2.1.6.1. Poskytovatel služeb umožňuje příjemcům služeb přihlášeným k účtu v internetovém obchodě přidávat komentáře pod položky na blogu. Komentáře Příjemců služeb vyjadřují pouze svůj vlastní názor a nepředstavují názor Poskytovatele služeb. Je zakázáno zveřejňovat komentáře, které porušují zákon, pravidla společenského soužití, pravidla etikety a obsahují informace, které jsou nepravdivé nebo mohou být zavádějící pro ostatní zákazníky. Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo odstranit komentáře porušující výše uvedená pravidla.
2.1.6.2. Poskytovatel služeb dodržuje čl. 14 odst. 1 zákona o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (Sbírka zákonů z roku 2002, č. 144, položka 1204, ve znění pozdějších předpisů) podle toho: Osoba, která zpřístupňuje prostředky systému ICT za účelem uchovávání údajů příjemcem, neodpovídá za uložené údaje a neví o protiprávním povahu údajů nebo souvisejících činností nebo , je-li neprodleně obdrženo úřední oznámení nebo věrohodné zjištění o protiprávní povaze údajů nebo souvisejících činností Zabraňuje přístupu k těmto datům.
2.1.6.3. Služba elektronického blogu je poskytována zdarma. Příjemce služby má možnost kdykoli a bez udání důvodu přestat blog používat zavřením webového prohlížeče.
2.1.7. Databáze – prohlížení databáze servisních a montážních firem je možné po přechodu na záložku "Služba Windows" v Internetovém obchodě. Pokud Zákazník provozuje společnost v odvětví servisu nebo montáže oken a má zájem o přidání své společnosti do Databáze, může za tímto účelem kontaktovat Poskytovatele služeb, např. prostřednictvím kontaktního formuláře.
2.1.7.1. Základní elektronická služba je poskytována bezplatně. Příjemce služby prohlížející Základnu má možnost kdykoliv a bez udání důvodu ukončit používání Základny zavřením webového prohlížeče. Příjemce služby, jehož společnost je zapsána v Databázi, má možnost kdykoli a bez udání důvodu zaslat Poskytovateli služeb žádost o odstranění jeho společnosti z Databáze. V případě odeslání takové žádosti poskytovatel služeb okamžitě vymaže informace o společnosti zákazníka z databáze.
2.2. Technické požadavky nezbytné pro spolupráci s IT systémem používaným Poskytovatelem služeb: (1) počítač, notebook, chytrý telefon, nebo jiné multimediální zařízení s přístupem k internetu; (2) přístup k e-mailu; (3) aktuální verze internetového prohlížeče: Mozilla Firefox; Opera; Google Chrome; Safari nebo Microsoft Edge; (4) povolení podpory souborů cookie a Javascriptu v internetovém prohlížeči.
2.3. Zákazník je povinen používat internetový obchod způsobem, který je v souladu se zákonem a dobrými mravy, s ohledem na dodržování osobních práv, jakožto i autorských práv a duševního vlastnictví Poskytovatelé služeb a třetí strany. Příjemce služby je povinen zadat údaje odpovídající skutečnosti. Příjemci služby je zakázáno poskytovat obsah nezákonné povahy, včetně nelegálního obsahu.
2.4. Postup pro vyřizování reklamací týkající se elektronických služeb je uveden v bodě 6. Všeobecných obchodních podmínek.
3. PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník podal objednávku pomocí objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s bodem 2.1.2 Podmínek.
3.2. Cena produktu uvedená na internetových stránkách internetového obchodu je uvedena v souladu s volbou zákazníka v polských zlotých, eurech nebo českých korunách a zahrnuje daň. Zákazník je informován o celkové ceně včetně daní za Produkt, který je předmětem Objednávky, jakož i o nákladech na doručení (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby) a dalších nákladech, a pokud není možné určit výši těchto poplatků – o povinnosti je uhradit, je Zákazník informován na internetových stránkách Internetového obchodu při zadávání Objednávky, včetně případů, kdy Zákazník vyjádří svou vůli být vázán Kupní smlouvou.
3.2.1. Při zadávání objednávky má zákazník možnost zvolit objednávku:
- Fyzická osoba
- Neplátce DPH
- Plátce DPH
3.2.1.1. Po výběru možnosti: Plátce DPH z ceny produktu v souhrnu košíku (na stránce #payment) bude 0% ceny DPH.
3.3. Postup při uzavírání kupní smlouvy v internetovém obchodě pomocí objednávkového formuláře
3.3.1. K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník zadal objednávku v internetovém obchodě v souladu s bodem 2.1.2 Podmínek.
3.3.1.1. Po přidání produktů do košíku jsou na webových stránkách k dispozici 3 možnosti objednávky: #shipping:
- Fyzická osoba
- Neplátce DPH
- Plátce DPH
Pokud chcete zadat objednávku s DPH 0%, musíte si vybrat: Plátce DPH.
Do pole DIČ zadejte aktivní DIČ. Program ověří správnost a zda je DIČ aktivní.
Po zvolení DPH 0% - ceny v přehledu košíku (na straně #payment) budou ceny DPH 0%.
DIČ bude po zadání objednávky znovu zkontrolováno.
Pokud se ukáže, že poskytnuté DIČ je neaktivní, nebudeme moci zpracovat objednávku s 0% DPH. Objednatele o tom budeme informovat a navrhneme nákup včetně DPH. Realizace změněné objednávky začne až po obdržení přijetí objednávající stranou.
3.3.2. Po zadání Objednávky Prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a současně přijme Objednávku k realizaci. Potvrzení o přijetí Objednávky a její přijetí k realizaci se provádí zasláním příslušné e-mailové zprávy Prodávajícím na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadávání Objednávky, která obsahuje alespoň prohlášení prodávajícího o přijetí objednávky a jejím přijetí k realizaci a potvrzení uzavření kupní smlouvy. Po obdržení Zákazníkem výše uvedeného e-mailu je mezi Zákazníkem a Prodávajícím uzavřena kupní smlouva.
3.3.2.1. Pokud Prodávající zkontroluje stav DIČ a ukáže se, že DIČ je neaktivní u objednávky se sazbou DPH 0%, informuje Objednatele o neexistenci právního základu pro vystavení faktury s DPH 0% a navrhneme změnu objednávky a nákup s DPH.
Realizace změněné objednávky začne až po obdržení přijetí objednávající stranou.
3.4. Konsolidace, zabezpečení a zpřístupnění obsahu uzavřené kupní smlouvy Zákazníkovi probíhá (1) zpřístupněním těchto Podmínek na webových stránkách internetového obchodu a (2) zasláním zprávy zákazníkovi na e-mail uvedený v bodě 3.3.2. Podmínek. Obsah kupní smlouvy je dodatečně evidován a zabezpečen v IT systému internetového obchodu prodávajícího.
4. ZPŮSOBY A PODMÍNKY PLATBY ZA PRODUKT
4.1. Prodávající poskytuje Zákazníkovi následující způsoby platby na základě Kupní smlouvy:
4.1.1. Platba na dobírku.
4.1.2. Platba v hotovosti při osobním odběru.
4.1.3. Platba bezhotovostně převodem na bankovní účet Prodávajícího.
4.1.4. Elektronické platby a platby kartou prostřednictvím webových stránek Przelewy24.pl. Elektronické platby a platby platebními kartami zpracovává:
4.1.4.1 Przelewy24.pl – PAYPRO SPÓŁKA AKCYJNA se sídlem v Poznani (adresa: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznaň), zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku vedeném Okresním soudem Poznaň – Nowe Miasto a Wilda v Poznani, 8. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000347935, základní kapitál: 4 737 100,00 PLN, daňové identifikační číslo (DIČ): 7792369887, identifikační číslo v národním obchodním rejstříku (IČ): 301345068.
4.2. Splatnost:
4.2.1. Pokud Zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platbu kartou, je povinen provést platbu do 7 kalendářních dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy.
4.2.2. Pokud Zákazník zvolí platbu na dobírku při doručení nebo platbu při osobním odběru, je Zákazník povinen provést platbu při převzetí.
5. NÁKLADY, ZPŮSOBY A DATUM DODÁNÍ A VYZVEDNUTÍ PRODUKTU
5.1. Dodávka Produktu je možná na území České republiky.
5.2. Dodání Produktu zákazníkovi je zpoplatněno, pokud Kupní smlouva nestanoví jinak. Náklady na dodání Produktu (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovné) jsou pro Zákazníka uvedeny na webových stránkách Internetového obchodu v záložce s informacemi o nákladech na doručení (Doprava) a při zadávání Objednávky, včetně případů, kdy Zákazník vyjádří svůj souhlas s uzavřením Kupní smlouvy.
5.3. Osobní odběr Produktu Zákazníkem je bezplatný.
5.4. Prodávající poskytuje Zákazníkovi následující způsoby doručení nebo vyzvednutí Produktu:
5.4.1. Kurýrní zásilka, kurýrní zásilka na dobírku
5.4.2. Osobní odběr na adrese: ul. Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko – v pracovní dny od 08:00 do 16:00
5.5. Dodací lhůta Produktu Zákazníkovi je do 6 týdnů, pokud není v popisu Produktu nebo při zadávání Objednávky uvedena kratší lhůta. U Produktů s různými dodacími termíny je dodací lhůtou nejdelší uvedená doba, která však nesmí překročit 6 týdnů. Počátek dodací lhůty Produktu Zákazníkovi se vypočítává následovně:
5.5.1. Pokud si zákazník zvolí způsob platby bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání na bankovní účet prodávajícího nebo zúčtovací účet.
5.5.2. Pokud si zákazník zvolí způsob dobírky – ode dne uzavření kupní smlouvy.
5.6. Termín připravenosti Produktu k vyzvednutí Zákazníkem – pokud si Zákazník zvolí osobní vyzvednutí Produktu, bude Produkt připraven k vyzvednutí Zákazníkem do 6 týdnů, pokud není v popisu Produktu nebo při zadávání Objednávky uvedena kratší lhůta. V případě Produktů s různou dobou dostupnosti se za datum připravenosti k vyzvednutí považuje nejdelší uvedený termín, který však nesmí překročit 6 týdnů. O připravenosti Produktu k vyzvednutí bude Zákazník Prodávajícím dodatečně informován. Začátek termínu pro přípravu Produktu k vyzvednutí Zákazníkem se počítá následovně:
5.6.1. Pokud si Zákazník zvolí způsob platby bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání na bankovní účet Prodávajícího nebo zúčtovací účet.
5.6.2. Pokud si Zákazník zvolí způsob platby v hotovosti při osobním odběru – ode dne uzavření kupní smlouvy.
6. POSTUP PRO VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE
6.1. Tento bod 6 Podmínek stanoví společný postup pro vyřizování všech reklamací podaných Prodávajícímu, zejména reklamace týkající se Produktů, Kupních smluv, Elektronických služeb a dalších reklamací souvisejících s provozem Prodávajícího nebo Internetového obchodu.
6.2. Reklamaci lze podat například:
6.2.1. písemně na adresu: ul. Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko
6.2.2. elektronickou formou e-mailem na adresu: obchod@winkhaus.pl.
6.3. Produkt lze v rámci reklamace zaslat nebo vrátit na následující adresu: ul. Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko.
6.4. V popisu reklamace doporučujeme uvést: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum, kdy došlo k nesrovnalosti nebo neplnění smlouvy, (2) požadovaný způsob dosažení souladu se smlouvou, prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, případně jiný nárok, (3) kontaktní údaje reklamujícího – to usnadní a urychlí vyřízení reklamace. Předchozí uvedené požadavky jsou pouze doporučení a nemají vliv na oprávněnost reklamací podaných bez doporučeného popisu reklamace.
6.5. V případě, že dojde ke změně kontaktních údajů poskytnutých reklamujícím při posuzování reklamace, je reklamující povinen o této skutečnosti informovat Prodávajícího.
6.6. K reklamaci mohou být přiloženy důkazy (např. fotografie, dokumenty nebo Produkt) týkající se k předmětu reklamace. Prodávající může rovněž požádat reklamujícího o poskytnutí doplňujících informací nebo zaslání důkazů (např. fotografií), pokud to usnadní a urychlí posouzení reklamace Prodávajícím.
6.7. Prodávající odpoví na reklamaci neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne obdržení reklamace.
6.8. Základ a rozsah zákonné odpovědnosti Prodávajícího jsou vymezeny obecně platnými právními předpisy, zejména Občanským zákoníkem, Zákonem o ochraně spotřebitelů a Zákonem o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (Sbírka zákonů č. 144, položka 1204, ve znění pozdějších předpisů). Níže jsou uvedeny doplňující informace týkající se odpovědnosti Prodávajícího za soulad Produktu s Kupní smlouvou, jak je stanoveno zákonem:
6.8.1. V případě reklamace Výrobku – movité věci – zakoupeného Zákazníkem na základě Kupní smlouvy uzavřené s Prodávajícím do 31. prosince 2022 se určují ustanovení Občanského zákoníku ve znění účinném do 31. prosince 2022, zejména čl. 556-576 Občanského zákoníku. Tato ustanovení vymezují zejména základ a rozsah odpovědnosti Prodávajícího vůči Zákazníkovi, pokud má prodaný Produkt fyzickou nebo právní vadu (záruka). Podle čl. 558 § 1 Občanského zákoníku je vyloučena odpovědnost Prodávajícího v rámci záruky za výrobek zakoupený v souladu s předchozí větou vůči zákazníkovi, který není spotřebitelem.
6.8.2. V případě reklamace Produktu – movité věci (včetně movité věci s digitálními prvky), s výjimkou movité věci, která slouží výhradně jako nosič digitálního obsahu – zakoupeného Zákazníkem na základě Kupní smlouvy uzavřené s Prodávajícím od 1. ledna 2023, se použijí ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele ve znění platném od 1. ledna 2023, zejména čl. 43a - 43g Zákona o ochraně spotřebitele. Tato ustanovení specifikují zejména základ a rozsah odpovědnosti Prodávajícího vůči spotřebiteli v případě nesouladu Produktu s Kupní smlouvou.
6.8.3. V případě reklamace Produktu – digitálního obsahu nebo služby nebo movité věci, která slouží pouze jako nosič digitálního obsahu – zakoupeného Zákazníkem na základě Kupní smlouvy uzavřené s Prodávajícím od 1. ledna 2023 nebo před tímto datem, pokud mělo k dodání takového Produktu dojít nebo došlo po tomto datu, se použijí ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele ve znění platném od 1. ledna 2023, zejména čl. 43h – 43q Zákona o ochraně spotřebitele. Tato ustanovení specifikují zejména základ a rozsah odpovědnosti Prodávajícího vůči spotřebiteli v případě nesouladu Produktu s Kupní smlouvou.
6.9. Kromě zákonné odpovědnosti může být na Produkt poskytnuta záruka – jedná se o smluvní (dodatečnou) odpovědnost a lze ji použít, pokud se na Produkt vztahuje záruka. Záruku může poskytnout i jiný subjekt než Prodávající (např. výrobce nebo distributor). Podrobné podmínky týkající se odpovědnosti v rámci záruky, včetně údajů o subjektu odpovědném za plnění záruky a subjektu oprávněném k jejímu uplatnění, jsou k dispozici v popisu záruky, např. v záručním listu nebo na jiném místě týkajícím se záruky. Prodávající uvádí, že v případě nesouladu Produktu se smlouvou má Zákazník ze zákona nárok na právní prostředky nápravy na náklady Prodávajícího a že záruka se těchto právních prostředků netýká.
6.10. Ustanovení v bodech 6.8.2. a 6.8.3 Podmínek týkající se spotřebitele se vztahují i na Zákazníka, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá podnikatelskou povahu, vyplývající zejména z předmětu jí vykonávané podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o Centrálním registru a informacích o podnikatelské činnosti.
7. MIMOSOUDNÍ ZPŮSOBY ŘEŠENÍ REKLAMACÍ A VYMÁHÁNÍ NÁROKŮ, PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO POSTUPŮM
7.1. Mezi způsoby mimosoudního řešení sporů patří mimo jiné (1) umožnění sbližování stanovisek stran, např. prostřednictvím mediace, (2) návrh řešení sporu, např. prostřednictvím smírčího řízení a (3) vyřešení sporu a uložení řešení stranám např. prostřednictvím rozhodčího řízení. Podrobné informace o možnostech Zákazníka, který je spotřebitelem, využit mimosoudní postupy pro řešení reklamací a vymáhání nároků, o pravidlech přístupu k těmto postupům a uživatelsky přívětivém vyhledávači subjektů zabývajících se smírným řešením sporů jsou k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitelů na adrese: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
7.2. Předseda Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů má kontaktní místo, jehož úkolem je mimo jiné poskytovat spotřebitelům informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů. Spotřebitelé se na toto místo mohou obrátit: (1) telefonicky – na čísle 22 55 60 332 nebo 22 55 60 333, (2) e-mailem – zasláním zprávy na adresu kontakt.adr@uokik.gov.pl; nebo (3) písemně či osobně – v sídle Úřadu na adrese Plac Powstańców Warszawy 1 ve Varšavě (00-030).
7.3. Spotřebitel má k dispozici následující možnosti, jak využít mimosoudní postupy pro vyřizování reklamací a vymáhání nároků: (1) žádost o mimosoudní řešení sporů u stálého rozhodčího soudu pro spotřebitele, (2) žádost o mimosoudní řešení sporů u vojvodského inspektora inspekce nebo (3) pomoc od okresního (městského) ombudsmana spotřebitelů nebo společenské organizace, jejíž zákonné úkoly zahrnují ochranu spotřebitele (např. Federace spotřebitelů, Asociace polských spotřebitelů). Poradenství je poskytováno mimo jiné e-mailem na adrese porad@dlakonsumentow.pl a telefonicky na linku pro spotřebitele na čísle 801 440 220 (linka je v provozu v pracovní dny od 8:00 do 18:00, poplatky za hovor se účtují dle tarifu operátora).
8. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
8.1.Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, od ní může odstoupit do 14 kalendářních dnů bez udání důvodu a bez vynaložení nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v bodě 8.8 Všeobecných obchodních podmínek. Pro dodržení termínu stačí zaslat prohlášení před jeho uplynutím. Prohlášení o odstoupení od smlouvy může být předloženo například:
8.1.1. V elektronické formě, prostřednictvím dostupného formuláře pro vrácení:
8.1.1.1. v případě Zákazníka, který má Účet v Internetovém obchodě: jako funkce Účtu, z úrovně Účtu.
8.1.1.2. v případě Zákazníka, který nemá Účet v Internetovém obchodě: prostřednictvím vyhrazených webových stránek, kde Zákazník uvede číslo objednávky, příjmení, e-mail nebo poštovní směrovací číslo:
https://obchod.winkhaus.cz/cz/zwroty/guest/login
8.1.2. písemně na následující adresu: Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko.
8.2. Vrácením Produktu - movitých věcí (včetně movitých věcí s digitálními prvky) v rámci odstoupení od smlouvy se může uskutečnit na následující adrese: Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko.
8.3. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je uveden v příloze č. 2 Zákona o ochraně spotřebitele a je navíc k dispozici v bodě 13 Všeobecných obchodních podmínek. Spotřebitel může použít vzorový formulář, ale není to povinné.
8.4. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná:
8.4.1. u smlouvy, na základě které Prodávající vydává Produkt, přičemž je povinen převést své vlastnictví – od převzetí Produktu spotřebitelem nebo třetí osobou jím určenou jinou než dopravce a v případě smlouvy, která: (1) se vztahuje na více Produktů, které jsou dodávány samostatně, v dávkách nebo po částech, od převzetí posledního Produktu, šarže nebo části nebo (2) spočívá v pravidelném dodávání Produktů po určitou dobu – od převzetí prvního Produktu;
8.4.2. u ostatních smluv – ode dne uzavření smlouvy.
8.5. V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
8.6. Produkty - movité věci, včetně movitých věcí s digitálními prvky:
8.6.1. Prodávající je povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny platby, které spotřebitel uhradil, včetně nákladů na dodání Produktu - movité věci, včetně movité věci s digitálními prvky (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání, který si spotřebitel zvolil jinak, než je nejlevnější standardní způsob dodání dostupný v Internetovém obchodě). Prodávající vrátí peníze za použití stejného způsobu platby, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení peněz, který pro spotřebitele neznamená žádné náklady. V případě Produktů - movitých věcí (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - pokud Prodávající nenabídl převzetí Produktu od samotného spotřebitele, může zadržet vrácení plateb obdržených od spotřebitele, dokud nebude Produkt vrácen nebo dokud spotřebitel neposkytne doklad o jeho vrácení, podle toho, co nastane dříve.
8.6.2. V případě Produktů - movitých věcí (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - je spotřebitel povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy odstoupil od smlouvy, vrátit Produkt Prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené Prodávajícím k jeho vyzvednutí, pokud Prodávající nenabídl, že si Produkt vyzvedne sám. Pro dodržení lhůty stačí zaslat Produkt zpět před uplynutím jeho platnosti.
8.6.3. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty Produktu - movité věci (včetně movité věci s digitálními prvky) - v důsledku jeho použití způsobem, který překračuje rámec toho, co je nezbytné k určení povahy, vlastností a funkčnosti Produktu.
8.7. Produkty – digitální obsah nebo digitální služby:
8.7.1. v případě odstoupení od smlouvy o dodávce Produktu - digitálního obsahu nebo digitální služby - nesmí Prodávající ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy použít obsah jiný než osobní údaje poskytnuté nebo vytvořené spotřebitelem v průběhu užívání Produktu – digitálního obsahu nebo digitální služby – poskytované Prodávajícím, s výjimkou obsahu, který: (1) je užitečný výhradně v souvislosti s digitálním obsahem nebo digitální službou, která tvořila předmět smlouvy, (2) se týká výhradně činnosti spotřebitele při užívání digitálního obsahu nebo digitální služby poskytované Prodávajícím, (3) byl podnikatelem sloučen s jinými údaji a nelze jej od nich oddělit nebo jej lze oddělit jen s nepřiměřeným úsilím, (4) byl spotřebitelem vytvořen společně s dalšími spotřebiteli, kteří jej mohou i nadále používat. S výjimkou případů uvedených v bodech (1) – (3) výše Prodávající na žádost spotřebitele zpřístupní spotřebiteli jiný obsah než osobní údaje, který spotřebitel poskytl nebo vytvořil během užívání digitálního obsahu nebo digitální služby poskytované Prodávajícím. V případě odstoupení od smlouvy může Prodávající zabránit spotřebiteli v dalším užívání digitálního obsahu nebo digitální služby, zejména tím, že spotřebiteli zabrání v přístupu k digitálnímu obsahu nebo digitální službě nebo zablokuje uživatelský účet, čímž nejsou dotčena práva spotřebitele uvedená v předchozí větě. Spotřebitel má právo na to, aby digitální obsah od Prodávajícího bezplatně, bez překážek ze strany Prodávajícího, v přiměřené lhůtě a v běžně používaném, strojově čitelném formátu získal zpět.
8.7.2. V případě odstoupení od smlouvy o dodávce Produktu – digitálního obsahu nebo digitální služby je spotřebitel povinen přestat tento digitální obsah nebo digitální službu používat a zpřístupňovat je třetím osobám.
8.8. Možné náklady spojené s odstoupením spotřebitele od smlouvy, které je spotřebitel povinen vynaložit:
8.8.1. v případě Produktů - movitých věci (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - pokud spotřebitel zvolil jiný způsob doručení Produktu, než nejlevnější standardní způsob doručení dostupný v Internetovém obchodě, není Prodávající povinen nahradit spotřebiteli dodatečné náklady, které mu vznikly.
8.8.2. v případě Produktů – movitých věcí (včetně movitých věcí s digitálními prvky) – nese spotřebitel přímé náklady na vrácení Produktu. V případě Produktů, které nelze zaslat zpět poštou nebo kurýrem obvyklým způsobem (např. objemné nebo dlouhé zásilky), můžou spotřebiteli vzniknout vyšší náklady na jejich zaslání zpět, dle následujícího vzorového ceníku jednoho z dopravců: https://www.ppl.cz/balik-pro-tebe/formular.
8.8.3. v případě Výrobku – služby, jejíž poskytování – na výslovnou žádost spotřebitele – bylo započato před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je spotřebitel, který uplatní právo na odstoupení od smlouvy po podání takové žádosti, povinen platit za poskytnuté služby až do okamžiku odstoupení od smlouvy. Výše úhrady se vypočítává v poměru k rozsahu provedeného plnění, a to s přihlédnutím k ceně nebo odměně sjednané ve smlouvě. Pokud je cena nebo odměna nepřiměřená, základem pro výpočet této částky je tržní hodnota provedeného plnění.
8.9. Právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku se na spotřebitele nevztahuje v souvislosti se smlouvami:
8.9.1. (1) za poskytování služeb, za které je spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud Prodávající službu v plném rozsahu splnil s výslovným a předchozím souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením plnění informován o tom, že po poskytnutí služby Prodávajícím ztratí právo odstoupit od smlouvy, a tuto skutečnost vzal na vědomí, (2) u nichž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, nad nimiž Prodávající nemá kontrolu a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, (3) u nichž je předmětem plnění Produkt - movitá věc (včetně movité věci s digitálními prvky) - neprefabrikovaná, vyrobená podle specifikace spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb, (4) u nichž je předmětem plnění Produkt - movitá věc (včetně movité věci s digitálními prvky) - podléhající rychlému znehodnocení nebo s krátkou trvanlivostí, (5) u nichž je předmětem plnění Produkt - movitá věc (včetně movité věci s digitálními prvky) - dodaná v uzavřeném obalu, který nelze po otevření obalu vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů, pokud byl obal otevřen po dodání, (6) u nichž jsou předmětem plnění Produkty - movité věci (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - které jsou po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeny s jinými movitými věcmi, včetně movitých věcí s digitálními prvky, (7) u nichž jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření Kupní smlouvy a které lze dodat až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech trhu, nad nimiž Prodávající nemá kontrolu, (8) u nichž spotřebitel výslovně požádal, aby k němu Prodávající přijel za účelem neodkladné opravy nebo údržby, pokud Prodávající poskytne další služby, než které si spotřebitel požádal, nebo dodá Produkty - movité věci (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - jiné než náhradní díly nezbytné pro opravu nebo údržbu, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve vztahu k dalším službám nebo Produktům, (9) u nichž jsou předmětem poskytování zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačové programy dodané v zapečetěném obalu, pokud byl obal po dodání otevřen, (10) pro dodávání novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném, (11) uzavřené formou veřejné dražby, (12) pro poskytování ubytovacích služeb jiných než pro bydlení, přepravy zboží, pronájmu automobilů, cateringu, služeb souvisejících s volným časem, zábavou, sportovními nebo kulturními akcemi, pokud smlouva stanoví den nebo dobu poskytování služby, (13) za dodání digitálního obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči, za který je spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud Prodávající zahájil plnění s výslovným a předchozím souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením plnění informován o tom, že po splnění plnění Prodávajícím ztratí právo odstoupit od smlouvy, a spotřebitel tuto skutečnost vzal na vědomí a Prodávající poskytl spotřebiteli potvrzení uvedené v čl. 15 odst. 1 a 2 nebo čl. 21 odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele, (14) za poskytování služeb, za které je spotřebitel povinen zaplatit cenu, u nichž spotřebitel výslovně požádal Prodávajícího, aby se dostavil ke spotřebiteli za účelem opravy a služba již byla s výslovným a předchozím souhlasem spotřebitele plně provedena.
8.10. Ustanovení týkající se spotřebitelů obsažená v tomto bodě 8 Podmínek se použijí od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data i pro Příjemce služby nebo Zákazníka, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá podnikatelskou povahu, vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o Centrálním registru a informacích o podnikatelské činnosti.
9. USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ
9.1. Tento bod 9 Podmínek a veškerá ustanovení v něm obsažená jsou určena a jsou tak závazná pouze pro Zákazníka nebo Příjemce služeb, který není spotřebitelem, a od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data, který zároveň není fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že se nejedná o smlouvu profesní povahy vyplývající zejména z předmětu jeho podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o Centrální evidenci a informacích o podnikání.
9.2. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne jejího uzavření. Odstoupení od kupní smlouvy v tomto případě může proběhnout bez udání důvodu a nezakládá žádné nároky vůči Prodávajícímu ze strany Zákazníka.
9.3. Prodávající má právo změnit termín dodání Produktu na základě již uzavřené Kupní smlouvy, zejména z důvodu změny stavu dostupnosti Produktu.
9.4. Odpovědnost Prodávajícího v rámci záruky za Produkt nebo nesoulad Produktu s Kupní smlouvou je vyloučena.
9.5. Prodávající odpoví na reklamaci do 30 kalendářních dnů ode dne jejího obdržení.
9.6. Prodávající má právo omezit dostupné způsoby platby a také vyžadovat úplnou nebo částečnou platbu předem, bez ohledu na způsob platby zvolený Zákazníkem a skutečnost uzavření Kupní smlouvy.
9.7. Poskytovatel služby může vypovědět smlouvu o poskytování Elektronických služeb s okamžitou účinností a bez udání důvodů zasláním příslušného prohlášení Příjemci služby.
9.8. Odpovědnost Poskytovatele služby/Prodávajícího vůči Příjemci služby/Zákazníkovi, bez ohledu na její právní základ, je omezena – jak v rámci jedné reklamace, tak i za všechny reklamace celkem – do výše zaplacené ceny nákladů na dodání podle kupní smlouvy, ale ne více než jeden tisíc zlotých. Limit uvedený v předchozí větě se vztahuje na všechny reklamace uplatněné Příjemcem služby/Zákazníkem vůči Poskytovateli služby/Prodávajícímu, a to i v případě neuzavření Kupní smlouvy nebo v případě, že s Kupní smlouvou nesouvisí. Poskytovatel služby/Prodávající odpovídá Příjemci služby/Zákazníkovi pouze za typické škody předvídatelné v době uzavření smlouvy a nenese odpovědnost za ušlý zisk. Prodávající rovněž nenese odpovědnost za zpoždění zásilky.
9.9. Jakékoli spory vzniklé mezi Prodávajícím/Poskytovatelem služeb a Zákazníkem/Příjemcem služby budou předloženy soudu s příslušností podle sídla Prodávajícího/Poskytovatele služeb.
10. RECENZE NA PRODUKTY, FIRMU
10.1. Prodávající neumožňuje zveřejňování a zpřístupňování recenzí na Produkty, Internetový obchod nebo Prodávajícího na webových stránkách Internetového obchodu.
11. NELEGÁLNÍ OBSAH A JINÝ OBSAH, KTERÝ NENÍ V SOULADU S PODMÍNKAMI
11.1. Tato část Podmínek obsahuje ustanovení vyplývající ze zákona o digitálních službách v oblasti působnosti internetového obchodu a poskytovatele služeb. Příjemce služby není zpravidla povinen poskytovat obsah při používání Internetového obchodu, pokud Obchodní podmínky nevyžadují poskytnutí konkrétních údajů (např. údajů pro zadání Objednávky). Příjemce služby může mít možnost přidat svůj názor nebo komentář v internetovém obchodě pomocí nástrojů poskytnutých za tímto účelem poskytovatelem služby. V každém případě je Příjemce služby povinen dodržovat pravidla obsažená ve Všeobecných obchodních podmínkách.
11.2. KONTAKTNÍ MÍSTO - Poskytovatel služeb určuje e-mailovou adresu marketing@winkhaus.pl jako jednotné kontaktní místo. Kontaktní místo umožňuje Poskytovateli služby komunikovat přímo s orgány členských států, Evropskou komisí a Radou pro digitální služby a zároveň umožňuje uživatelům služby (včetně Příjemců služby) přímo, rychle a přátelsky komunikovat s Poskytovatelem služby elektronicky pro účely uplatňování aktu o digitálních službách. Poskytovatel služby určuje polštinu a angličtinu jako jazyky pro komunikace se svým kontaktním místem.
11.3. Postup pro oznamování Nelegálního obsahu a opatření podle čl. 16 Zákona o digitálních službách:
11.3.1. Na e-mailovou adresu marketing@winkhaus.pl může kterákoli osoba nebo subjekt nahlásit Poskytovateli služby přítomnost určitých informací, které daná osoba nebo subjekt považuje za Nelegální obsah.
11.3.2. Oznámení musí být dostatečně přesné a dobře podložené. Za tímto účelem Poskytovatel služeb umožňuje a usnadňuje hlášení na výše uvedenou e-mailovou adresu, která musí obsahovat všechny následující náležitosti: (1) dostatečně odůvodněné vysvětlení důvodů, proč osoba nebo subjekt tvrdí, že hlášené informace představují nelegální obsah, (2) jasné uvedení přesného elektronického umístění informace, jako je přesná adresa (adresy) URL, a případně další informace umožňující identifikaci nelegálního obsahu, v závislosti na typu obsahu a konkrétním typu služby, (3) jméno a e-mailovou adresu hlásící osoby nebo subjektu, s výjimkou případů hlášení týkajících se informací, o nichž se předpokládá, že souvisejí s jedním z trestných činů uvedených v čl. 3 - 7 směrnice 2011/93/EU a (4) prohlášení potvrzující dobré přesvědčení hlásící osoby nebo subjektu, že informace a tvrzení v nich obsažená jsou přesná a úplná.
11.3.3. Výše uvedené oznámení se považuje za důvod pro získání skutečných znalostí nebo informací pro účely čl. 6 Zákona o digitálních službách ve vztahu k informacím, k nimž se vztahuje, pokud umožňuje Poskytovateli služeb jednajícímu s náležitou péčí určit bez podrobné právní analýzy protiprávní povahu dané činnosti nebo informace.
11.3.4. Pokud hlášení obsahuje elektronické kontaktní informace osoby nebo subjektu, který hlášení podává, Poskytovatel služeb bez zbytečného odkladu zašle takové osobě nebo subjektu potvrzení o přijetí hlášení. Poskytovatel služeb rovněž bez zbytečného odkladu oznámí takové osobě nebo subjektu své rozhodnutí týkající se informací, kterých se hlášení týká, včetně informací o tom, jak se proti rozhodnutí odvolat.
11.3.5. Poskytovatel služeb posoudí všechna hlášení, která obdrží prostřednictvím výše uvedeného mechanismu a včas, objektivně a s pečlivostí rozhodne o nahlášených informacích. Pokud poskytovatel služeb pro takové přezkoumání nebo rozhodování použije automatizované prostředky, zahrne tyto informace do oznámení uvedeného v předchozím odstavci.
11.4. Informace o omezeních uložených Poskytovatelem služby v souvislosti s používáním Internetového obchodu v souvislosti k informacím poskytovaným Příjemci služby:
11.4.1. Pro Příjemce služeb platí při poskytování jakéhokoli obsahu v rámci Internetového obchodu následující pravidla:
11.4.1.1. povinnost používat Internetový obchod, včetně zveřejňování obsahu (např. jako součást názorů nebo komentářů), v souladu s jeho zamýšleným účelem, těmito Podmínkami a způsobem, který je v souladu se zákonem a osvědčenými postupy s ohledem na respektování osobních práv, autorských práv a duševního vlastnictví Poskytovatele služeb a třetích stran
11.4.1.2. povinnost poskytovat věcně obsah a nezavádějící obsah
11.4.1.3. zákaz poskytování nezákonného obsahu, včetně zákazu poskytování nelegálního obsahu
11.4.1.4. zákaz zasílání nevyžádaných obchodních informací (spamu) prostřednictvím Internetového obchodu
11.4.1.5. zákaz poskytování obsahu, který porušuje obecně uznávaná pravidla etikety, včetně vulgárního nebo urážlivého obsahu
11.4.1.6. povinnost mít – v případě potřeby – veškerá požadovaná práva a povolení k poskytování takového obsahu na stránkách Internetového obchodu, zejména autorská práva nebo potřebné licence, povolení a souhlasy k jejich použití, šíření, zpřístupnění nebo zveřejnění, zejména právo publikovat a distribuovat v Internetovém obchodě a právo používat a šířit obrázky nebo osobní údaje v případě obsahu, který zahrnuje obrázky nebo osobní údaje třetích stran
11.4.1.7. povinnost používat Internetový obchod způsobem, který nepředstavuje hrozbu pro bezpečnost IT systému Poskytovatele služeb, Internetového obchodu nebo třetích stran.
11.4.2. Poskytovatel služby si vyhrazuje právo moderovat obsah poskytovaný Příjemci služby v Internetovém obchodě. Moderování je prováděno v dobré víře a s náležitou péčí a z vlastní iniciativy Poskytovatele služby nebo na základě obdrženého oznámení za účelem odhalení, identifikace a odstranění Nelegálního obsahu nebo jiného obsahu, který porušuje Podmínky, nebo za účelem zabránění přístupu k němu nebo přijetí nezbytných opatření k dodržování požadavků práva Evropské unie a vnitrostátního práva v souladu s právem Evropské unie, včetně požadavků stanovených v Zákoně o digitálních službách nebo požadavků obsažených v Podmínkách.
11.4.3. Proces moderování může být prováděn manuálně člověkem nebo může být založen na automatizovaných či částečně automatizovaných nástrojích, které pomáhají Poskytovateli služby identifikovat Nelegální obsah nebo jiný obsah, který není v souladu s Podmínkami. Po identifikaci takového obsahu se Poskytovatel služby rozhodne, zda obsah odstraní nebo znemožní k němu přístup, nebo jinak omezí jeho viditelnost, nebo podnikne jiné kroky, které považuje za nezbytné (např. kontaktuje Příjemce služby za účelem objasnění námitek a úpravy obsahu). Poskytovatel služeb jasně a srozumitelně informuje Příjemce služeb, který obsah poskytl (pokud má jeho kontaktní údaje), o svém rozhodnutí, důvodech pro něj a dostupných možnostech odvolání se proti rozhodnutí.
11.4.4. Při výkonu svých práv a povinností podle Zákona o digitálních službách je Poskytovatel služeb povinen jednat s náležitou péčí, objektivním a přiměřeným způsobem a s náležitým ohledem na práva a oprávněné zájmy všech zúčastněných stran, včetně Příjemců služby, zejména s přihlédnutím k právům zakotveným v Listině základních práv Evropské unie, jako je svoboda projevu, svoboda a pluralita médií a další základní práva a svobody.
11.5. Jakékoli připomínky, stížnosti, reklamace, odvolání nebo námitky týkající se rozhodnutí nebo jiných opatření, či nečinnosti učiněné Poskytovatelem služeb v souladu s ustanoveními těchto Podmínek na základě obdrženého oznámení nebo rozhodnutí, lze podat v souladu s postupem pro podávání reklamací uvedeným v čl. 6 Podmínek. Tento postup je bezplatný a umožňuje podávání stížností elektronicky na uvedenou e-mailovou adresu. Použitím postupu pro podávání reklamací není dotčeno právo dotčené osoby nebo subjektu zahájit soudní řízení a nejsou porušena jejich další práva.
11.6. Poskytovatel služby posoudí veškeré připomínky, stížnosti, reklamace, odvolání nebo námitky týkající se rozhodnutí nebo jiných opatření, či nečinnosti, přijaté Poskytovatelem služby na základě obdrženého oznámení nebo rozhodnutí, včas, nediskriminačním, objektivním a nesvévolným způsobem. Pokud stížnost nebo jiná zpráva obsahuje dostatečné důvody k tomu, aby se Poskytovatel služby domníval, že jeho rozhodnutí nepodniknout kroky v reakci na oznámení je neoprávněné, nebo že informace, kterých se stížnost týká, nejsou nelegální a v rozporu s Podmínkami, nebo obsahují informace naznačující, že jednání stěžovatele neodůvodňuje přijaté opatření, Poskytovatel služby bez zbytečného odkladu zruší nebo změní své rozhodnutí týkající se možného odstranění nebo znemožnění přístup k obsahu nebo jiného omezení jeho viditelnosti nebo podnikne jiné kroky, které považuje za nezbytné.
11.7. Příjemci služeb, osoby nebo subjekty, které nahlásily Nelegální obsah a kterým jsou určena rozhodnutí Poskytovatele služby týkající se Nelegálního obsahu nebo obsahu, který je v rozporu S podmínkami, mají právo zvolit si jakýkoli orgán pro mimosoudní řešení sporů certifikovaný koordinátorem digitálních služeb členského státu k řešení sporů týkajících se těchto rozhodnutí, včetně stížností, které nebyly vyřešeny v rámci interního systému pro vyřizování stížností Poskytovatele služeb.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu jsou uzavírány v českém jazyce.
12.2. Tento článek 12.2 Podmínek a všechna ustanovení v něm obsažená jsou zaměřena na splnění informačních povinností uložených distributorům zařízení ve smyslu čl. 4 bodu 2 zákona ze dne 11. září 2015 o použitých elektrických a elektronických zařízeních (Sbírka zákonů z roku 2015, položka 1688, ve znění pozdějších předpisů).
12.2.1. Je zakázáno likvidovat použitá elektrická a elektronická zařízení (označená symbolem tříděného sběru) spolu s ostatním odpadem. Vlastníci použitých domácích spotřebičů jsou povinni je odevzdat sběrnému dvoru nebo subjektu oprávněnému ke sběru použitých spotřebičů.
12.2.2. Prodávající je povinen bezplatně odebírat elektroodpad z domácností ve svých prodejních místech, pokud se jedná o elektroodpad stejného typu a plnící stejné funkce jako prodaný elektroodpad.
12.2.3. Při dodání domácího spotřebiče Zákazníkovi je Prodávající povinen bezplatně vyzvednout použité domácí spotřebiče v místě dodání, za předpokladu, že použité spotřebiče jsou stejného typu a sloužily ke stejnému účelu jako dodané spotřebiče. Ve výše uvedeném případě může být požadavek na vrácení použitého spotřebiče Prodávajícímu zapsáno do poznámky Prodávajícímu při zadávání Objednávky nebo zasláním e-mailu na adresu obchod@winkhaus.pl ihned po zadání Objednávky Zákazníkem.
12.2.4. Zákazník má možnost vrátit použité domácí spotřebiče, u kterých žádný z vnějších rozměrů nepřesahuje 25 cm, do jakékoli prodejny s prodejní plochou alespoň 400 m2 určené k prodeji domácích spotřebičů, aniž by musel kupovat nové vybavení.
12.2.5. Prodávající může odmítnout převzetí: (1) použitého zařízení, které v důsledku kontaminace představuje hrozbu pro zdraví nebo život osoby, která jej přebírá a (2) neúplného použitého zařízení a jeho součástí, jejichž sběr je zakázán podle čl. 35 odst. 1 zákona ze dne 11. září 2015 o použitých elektrických a elektronických zařízeních (Sbírka zákonů z roku 2015, položka 1688, ve znění pozdějších předpisů).
12.2.6. Ve výše uvedených případech může Zákazník odevzdat použitý přístroj do příslušného sběrného místa pro použitá zařízení nebo subjektu provozujícího zařízení na zpracování odpadu.
12.2.7. Příklady sběrných míst použitých zařízení v okrese Lešno: (1) Výrobní, obchodní a servisní společnost ROLPRZEM Przemysław Picz; ul. Zielona 10, 64-113 Kąkolewo, (2) Arkadiusz Lewandowski Výkup druhotných materiálů, ul. Strażacka 5, 64-140 Włoszakowice.
12.2.8. Informace o všech sběrných místech pro použitá zařízení po celé republice jsou k dispozici pomocí použití vyhledávače ve státním rejstříku subjektů – BDO na internetové adrese: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/Registry/Index?pageNumber=1&placeType=residenceOrBusinessAddress&t=1675268278907&tables=ActivityScope4Table2.
12.3. V souladu se zákonem ze dne 24. dubna 2009 o bateriích a akumulátorech (Sbírka zákonů 2009.79.666 ve znění pozdějších předpisů) je Prodávající povinen přijmout použité baterie (ve smyslu Zákona o bateriích a akumulátorech) a použité akumulátory (ve smyslu Zákona o bateriích a akumulátorech) od Zákazníka, který je konečným uživatelem ve smyslu Zákona o bateriích a akumulátorech.
12.4. Změna Podmínek:
12.4.1. Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo změnit tyto Podmínky ze závažných důvodů, tj.: změny právních předpisů, změny ve způsobech nebo načasování plateb nebo dodávek, které podléhají zákonné nebo regulační povinnosti, změny v rozsahu nebo formě poskytovaných Elektronických služeb, přidání nových Elektronických služeb, potřeba čelit nepředvídané a přímé hrozbě související s ochranou Internetového obchodu, včetně Elektronických služeb a Příjemců služeb/Zákazníků před podvody, malwarem, spamem, únikem dat nebo jinými hrozbami pro kybernetickou bezpečnost – v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují implementaci ustanovení těchto Podmínek.
12.4.2. Oznámení o navrhovaných změnách se zasílá s předstihem nejméně 15 dnů před nabytím účinnosti změn. Změnu lze provést bez dodržení 15-denní lhůty pro oznámení, pokud Poskytovatel služeb: (1) podléhá zákonné nebo regulační povinnosti, která mu vyžaduje změnu Všeobecných obchodních podmínek způsobem, který mu brání v dodržení 15-denní lhůty pro oznámení, nebo (2) musí výjimečně změnit své Všeobecné obchodní podmínky, aby čelil nepředvídané a bezprostřední hrozbě pro ochranu Internetového obchodu, včetně Elektronických služeb, a Příjemců služeb/Zákazníků před podvody, malwarem, spamem, úniky dat nebo jinými kybernetickými hrozbami. V posledních dvou případech uvedených v předchozí větě budou změny provedeny okamžitě, pokud není možná nebo nutná delší lhůta pro provedení, o čemž Poskytovatel služeb vždy informuje.
12.4.3. V případě probíhajících smluv (např. poskytování Elektronické služby – Účtu) má Příjemce služby právo vypovědět smlouvu s Poskytovatelem služby před uplynutím lhůty pro oznámení navrhovaných změn. Takové ukončení nabývá účinnosti do 15 dnů od doručení oznámení. V případě probíhající smlouvy jsou změněné Všeobecné obchodní podmínky pro Příjemce služby závazné, pokud byl o změnách řádně informován v souladu s lhůtou pro oznámení před jejich zavedením a během této lhůty smlouvu nevypověděl. Příjemce služby může přijmout změny kdykoli po obdržení oznámení o změnách a odhlásit se tak z další výpovědní lhůty. V případě uzavření smlouvy o jiném charakteru než probíhající smlouvy, nebudou změny Všeobecných obchodních podmínek nijak ovlivňovat práva, která Příjemce služby nabyl před datem účinnosti změn Podmínek. Změny Všeobecných obchodních podmínek se zejména nedotknou již zadaných nebo odeslaných Objednávek ani uzavřených, podepsaných nebo dokončených Kupních smluv.
12.4.4. V případě, že v důsledku změny Všeobecných obchodních podmínek dojde k zavedení jakýchkoli nových poplatků nebo ke zvýšení stávajících, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy.
12.5. Ve věcech, na které se tyto Podmínky nevztahují, se uplatní obecně platná ustanovení polského práva, zejména: Občanský zákoník, Zákon o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (Sbírka zákonů z roku 2002 č. 144, položka 1204, ve znění pozdějších předpisů), Zákon o ochraně spotřebitele a další příslušná ustanovení obecně platných právních předpisů.
12.6. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nevylučují ustanovení platná v zemi obvyklého pobytu spotřebitele uzavírající smlouvu s Poskytovatelem služeb/Prodávajícím, která nelze smluvně vyloučit. V takovém případě Poskytovatel služby/Prodávající zaručuje spotřebiteli ochranu, která nelze smluvně vyloučit.
13. VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(PŘÍLOHA 2 ZÁKONA O OCHRANĚ SPOTŘEBITELE)
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(tento formulář musí být vyplněn a vrácen pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
--------
Adresát:
WINKHAUS POLSKA BETEILIGUNGS sp. z o.o. sp.k.
Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko
www.obchod.winkhaus.cz
obchod@winkhaus.pl
tel.: +420 739 993 352
– Já / My (*) tímto informuji / informujeme (*) o mém / našem odstoupení od kupní smlouvy následujících položek (*) smlouvy na dodání následujících položek (*) smlouvy o dílo zahrnující provedení následujících položek (*) / smlouvy na poskytnutí následující služby (*)
– Datum uzavření smlouvy(*)/převzetí (*)
– Jméno spotřebitele (spotřebitelů)
– Adresa spotřebitele (spotřebitelů)
– Podpis spotřebitele (spotřebitelů) - pouze pokud je formulář zaslán v tištěné podobě
– Datum
(*) Nehodící se škrtněte.
--------
14. DOSTUPNOST PRODUKTŮ NA SKLADĚ WINKHAUS POLSKA
14.1. Všechny produkty v obchodě mají stav dostupnosti, který je vidět na kartě produktu.
14.2. Informace o dostupnosti produktů se v Internetovém obchodě aktualizují jednou denně.
14.3. Pro přesné informace o dostupnosti Produktů kontaktujte prosím obsluhu obchodu. K tomuto účelu můžete použít funkci „Dotaz na produkt“, která je dostupná na kartě produktu nebo zasláním e-mailu na adresu: obchod@winkhaus.pl. Telefonický kontakt na obchod je +420 739 993 352.
14.4. Stavy dostupnosti na kartách produktů:
Dostupný: Produkt je skladem v množství přesahujícím 20 kusů. Informace o dostupnosti produktu slouží pouze pro informační účely.
Malé množství: Produkt je skladem v malém množství, do 20 kusů. Informace o dostupnosti produktu slouží pouze pro informační účely.
Na objednávku: Produkt není skladem nebo je k dispozici pouze na zvláštní objednávku.
Publikace 31.07.2025.
Předchozí znění pravidel platné do 31.07.2025 (zde)