Vítejte v obchodě Winkhaus

Vážení, bohužel v tuto chvíli nelze odesílat zásilky na Slovensko.

Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu Winkhaus: obchod.winkhaus.cz

OBSAH:

  1. OBECNÁ USTANOVENÍ
  2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODĚ
  3. PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
  4. ZPŮSOBY A PODMÍNKY PLATBY ZA PRODUKT
  5. NÁKLADY, ZPŮSOBY A DATUM DODÁNÍ A VYZVEDNUTÍ PRODUKTU
  6. POSTUP VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
  7. POSTUPY PRO MIMOSOUDNÍ VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ A ZJEDNÁVÁNÍ NÁPRAVY A PRAVIDLA PRO PŘÍSTUP K TĚMTO POSTUPŮM
  8. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
  9. USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ
  10. PRODUKTOVÉ RECENZE
  11. NELEGÁLNÍ OBSAH A JINÝ OBSAH, KTERÝ NENÍ V SOULADU S PODMÍNKAMI
  12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
  13. VZOROVÝ TISKOPIS PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
  14. DOSTUPNOST PRODUKTŮ NA SKLADĚ Winkhaus Polska – internetový obchod: obchod.winkhaus.cz

 

Tyto pravidla pro internetový obchod byly připraveny právníky společnosti Prokonsumencki.pl. Internetový obchod www.obchod.winkhaus.cz se stará o práva spotřebitelů. Spotřebitel nemůže se vzdát práv, která mu přiznává Zákon o právech spotřebitelů. Ustanovení smluv, které jsou pro spotřebitele méně příznivé než ustanovení zákona o právech spotřebitelů, jsou neplatná a místo nich se použijí ustanovení Zákona o právech spotřebitelů. Ustanovení těchto nařízení proto nemají za cíl vyloučit nebo omezit jakákoli práva spotřebitelů, na která mají nárok podle závazných ustanovení právních předpisů, a veškeré pochybnosti by měly být vysvětleny ve prospěch spotřebitele. V případě jakéhokoli nesouladu ustanovení tohoto Nařízení s výše uvedenými ustanoveními, mají tato ustanovení přednost a budou použita.

 

1. OBECNÁ USTANOVENÍ

1.1. Internetový obchod dostupný na internetové adrese: www.obchod.winkhaus.cz provozuje WINKHAUS POLSKA BETEILIGUNGS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA se sídlem v Rydzyně (adresa sídla a adresa pro doručování: Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polská republika); zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000316790; rejstříkový soud, u kterého je uložena dokumentace společnosti: Okresní soud Poznaň – Nowe Miasto a Wilda v Poznani, IX. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku; DIČ: 6970011183; REGON: 410023222, e-mailová adresa: obchod@winkhaus.pl a kontaktní telefonní číslo: +420739993352.

1.2. Tyto Podmínky jsou určeny jak spotřebitelům, tak podnikatelům využívajícím Internetový obchod, pokud dané ustanovení Pravidel nestanoví jinak.

1.3. Správcem osobních údajů zpracovávaných v Internetovém obchodě v souvislosti s prováděním ustanovení těchto Pravidel je Prodávající. Osobní údaje jsou zpracovávány pro účely, po dobu a na základě důvodů a zásad uvedených v zásadách ochrany osobních údajů zveřejněných na webových stránkách internetového obchodu. Zásady ochrany osobních údajů obsahují především pravidla týkající se zpracování osobních údajů Správcem v Internetovém obchodě, včetně důvodů, účelů a doby zpracování osobních údajů a práv subjektů údajů, jakož i informace o používání souborů cookie a analytických nástrojů v internetovém obchodě. Používání internetového obchodu, včetně nákupů, je dobrovolné. Stejně tak je dobrovolné poskytnutí osobních údajů zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu, s výhradou výjimek uvedených v zásadách ochrany osobních údajů (uzavření smlouvy a zákonných povinností prodávajícího).

1.4. Definice:

1.4.1. AKT O DIGITÁLNÍCH SLUŽBÁCH, AKT – Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 ze dne 19. října 2022 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (akt o digitálních službách) L 277, 27.10.2022, s. 1–102).

1.4.2. DATABÁZE – elektronická služba, databáze obsahující informace o servisních a montážních firmách, včetně informací o jejich umístění.

1.4.3. BLOG – Elektronická služba, online blog dostupný v Internetovém obchodě a provozovaný Poskytovatelem služeb pro všechny návštěvníky Internetového obchodu

1.4.4. PRACOVNÍ DEN – jeden den od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků.

1.4.5. KONTAKTNÍ FORMULÁŘ – Elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v Internetovém obchodě, umožňující kontakt s Poskytovatelem služeb

1.4.6. REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ – formulář dostupný v Internetovém obchodě, který vám umožňuje vytvořit si účet.

1.4.7. OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ – Elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v Internetovém obchodě , který vám umožňuje zadat objednávku, zejména přidáním Produktů do elektronického košíku a upřesněním podmínek Kupní smlouvy, včetně způsobu dodání a platby.

1.4.8. FORMULÁŘ VYŽÁDÁNÍ PRODUKTU – Elektronická služba, formulář dostupný v Internetovém obchodě umožňující zaslání poptávky na Produkt Prodávajícímu.

1.4.9. ZÁKAZNÍK – (1) fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům a v případech stanovených obecně závaznými předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba; nebo (3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům – která uzavřela nebo hodlá uzavřít kupní smlouvu s prodávajícím.

1.4.10. OBČANSKÝ ZÁKONÍK – Zákon ze dne 23. dubna 1964 (Sbírka zákonů z roku 1964 č.16, položka 93, ve znění pozdějších předpisů).

1.4.11. ÚČET – elektronická služba, označená individuálním jménem (přihlašovacím jménem) a heslem poskytnutým příjemcem služby soubor zdrojů v ICT systému poskytovatele služeb, ve kterém jsou shromažďovány údaje poskytnuté zákazníkem a informace o objednávkách, které zadal v Internetovém obchodě.

1.4.12. NEWSLETTER – elektronická služba, služba elektronické distribuce poskytovaná poskytovatelem služeb prostřednictvím e-mailu, která umožňuje všem příjemcům služeb, kteří ji používají, automaticky přijímat od Poskytovatele služeb cyklický obsah následných vydání newsletteru obsahující informace o Produktech, nových produktech a propagačních akcích v Internetovém obchodě.

1.4.13. NEZÁKONNÝ OBSAH – informace, které samy o sobě nebo s odkazem na činnost včetně prodeje produktů, nebo poskytování elektronických služeb nejsou v souladu s právem Evropské unie, nebo s právem kteréhokoli členského státu, které je slučitelné s právem Evropské unie, bez ohledu na konkrétní předmět nebo povahu tohoto práva.

1.4.14. HODNOCENÍ PRODUKTU – Elektronická služba, funkce Internetového obchodu umožňující přidat hodnocení Produktu v číselné (hvězdičkové) a popisné formě.

1.4.15. PRODUKT – movitá věc dostupná v Internetovém obchodě , která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.

1.4.16. PRAVIDLA – tato pravidla internetového obchodu.

1.4.17. INTERNETOVÝ OBCHOD – internetový obchod Poskytovatele služeb dostupný na internetové adrese: www.obchod.winkhaus.cz.

1.4.18. PRODÁVAJÍCÍ; POSKYTOVATEL SLUŽEB – WINKHAUS POLSKA BETEILIGUNGS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA se sídlem v Rydzyně (adresa sídla a adresa pro účely doručování: Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polská republika); zapsaná do registru podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000316790; rejstříkový soud, u kterého je uložena dokumentace společnosti: Okresní soud Poznaň – Nowe Miasto a Wilda v Poznani, IX. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku; DIČ: 6970011183; REGON: 410023222, e-mailová adresa: obchod@winkhaus.pl a kontaktní telefonní číslo: +420739993352.

1.4.19. KUPNÍ SMLOUVA – smlouva o prodeji Produktu uzavřená mezi Zákazníkem a Prodávajícím prostřednictvím Internetového obchodu.

1.4.20. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronicky Poskytovatelem služeb Zákazníkovi prostřednictvím Internetového obchodu.

1.4.21. PŘÍJEMCE SLUŽBY – (1) fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům a v případech stanovených obecně závaznými předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba; nebo (3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům – která využívá nebo má v úmyslu používat elektronické služby.

1.4.22. ZÁKON O PRÁVECH SPOTŘEBITELŮ – zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (Sbírka zákonů z roku 2014, pol. 827, ve znění pozdějších předpisů).

1.4.23. OBJEDNÁVKA – prohlášení o záměru Zákazníka podané prostřednictvím Objednávkového formuláře a směřující přímo k uzavření Smlouvy o prodeji Produktu s Prodávajícím.

2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODĚ

2.1. V Internetovém obchodě jsou k dispozici následující elektronické služby: účet, objednávkový formulář a newsletter.

2.1.1. Účet – používání Účtu je možné po dokončení celkem tří po sobě jdoucích kroků Příjemcem služby – (1) vyplnění Registračního formuláře, (2) kliknutí na pole "Vytvořit účet" a (3) potvrzení ochoty vytvořit si Účet kliknutím na potvrzovací odkaz automaticky zaslaný na poskytnutou e-mailovou adresu. V Registračním formuláři je nutné, aby Zákazník uvedl následující údaje Zákazníka: jméno a příjmení, e-mailovou adresu, telefonní číslo a heslo. V případě účtů vytvořených společnostmi je také nutné uvést: název společnosti a číslo DIČ.

2.1.1.1. Při registraci účtu si zákazník může vybrat, který účet chce vytvořit. K dispozici jsou 3 možnosti, ze kterých si můžete vybrat:

  1. Fyzická osoba,
  2. Firma s DPH,
  3. Firma s DPH 0%.

Při registraci účtu bude DIČ ověřeno.

Po vytvoření účtu: Firma s DPH 0%, může prodávající zkontrolovat účet a aktivitu DIČ. Pokud validace ukáže neaktivní DIČ, může prodávající změnit na možnost Firma s DPH, informující o změně zákazníka.

2.1.1.2. Služba elektronického účtu je poskytována bezplatně na dobu neurčitou. Příjemce služby má možnost kdykoli a bez udání důvodu smazat účet (odstoupení od účtu) zasláním příslušné žádosti poskytovateli služeb, zejména poštou elektronicky na adresu: obchod@winkhaus.pl nebo písemně na adresu: Winkhaus, Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polská republika.

2.1.2. Objednávkový formulář – používání Objednávkového formuláře začíná okamžikem, kdy Zákazník přidá první Produkt do elektronického košíku v Internetovém obchodě. K zadání objednávky dojde poté, co zákazník provede celkem dva následné kroky – (1) po vyplnění objednávkového formuláře a (2) po vyplnění objednávkového formuláře kliknutím na pole "Objednat a zaplatit" na webových stránkách internetového obchodu – do té doby je možné zadané údaje upravit sami (za tímto účelem postupujte podle zobrazených zpráv a informací dostupných na webových stránkách internetového obchodu). V Objednávkovém formuláři je nutné, aby Zákazník uvedl následující údaje týkající se Zákazníka: jméno a příjmení / název společnosti, adresa (ulice, číslo domu/bytu, PSČ, město, země), e-mailová adresa, kontaktní telefonní číslo a údaje týkající se Kupní smlouvy: Produkt/y, množství Produktu (Produktů), místo a způsob dodání Produktu (Produktů), způsob platby. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je také nutné uvést název společnosti a číslo DIČ.

V případě objednávek s možností: Firma s DPH 0%, je nutné uvést aktivní DIČ.

Při zadávání objednávky program ověří DIČ. Stav přijatý během ověřování: aktivní DIČ nebo neaktivní DIČ je uložen v programu obchodu.

Objednávka je zadána se sazbou DPH 0% i v případě, že poskytnuté DIČ je neaktivní a ověření to prokáže. Taková objednávka bude znovu ověřena zaměstnancem společnosti. Pokud během druhého ověření obdrží DIČ neaktivní stav, budeme muset změnit objednávku a přidat DPH. Objednatel bude informován o chybějícím ověření DIČ a nutnosti změnit objednávku na objednávku s DPH. Realizace změněné objednávky začne až po obdržení přijetí objednávající stranou. 

2.1.2.1. Služba elektronického objednávkového formuláře je poskytována bezplatně a je jednorázová a končí prostřednictvím objednávky zákazníka nebo okamžikem předčasného ukončení zadání zákazníkem.

2.1.3. Newsletter – Všeobecný newsletter se používá po poskytnutí e-mailové adresy v záložce "Newsletter" viditelné na webových stránkách Internetového obchodu, na kterou mají být zasílána další vydání Newsletter a kliknutí na pole "Přihlásit se". Použití Newsletteru pro montážní firmy je možné po návštěvě: https://obchod.winkhaus.cz/pl/dolacz_do_bazy_firm_serwisowych; poskytnutí e-mailové adresy, na kterou mají být zasílána další vydání Newsletteru, a jména a příjmení Příjemce služby a kliknutí na pole "Odeslat".

2.1.3.1. Služba elektronického zpravodaje je poskytována bezplatně na dobu neurčitou. Příjemce služby má možnost se kdykoli a bez udání důvodu odhlásit z odběru Newsletteru (odstoupení od Newsletteru) zasláním příslušné žádosti Poskytovateli služeb, a to zejména e-mailem a adresu: obchod@winkhaus.pl nebo kliknutím na tlačítko "Odhlásit" obsažené ve zprávě zaslané v rámci newsletteru.

2.1.4. Kontaktní formulář – Použití kontaktního formuláře je možné po (1) přechodu na záložku "Kontakt " na Webových stránkách, (2) vyplnění kontaktního formuláře a (2) kliknutí na tlačítko " Odeslat ". V kontaktním formuláři je nutné, aby zákazník uvedl následující údaje: jméno a příjmení / jméno, e-mailovou adresu a obsah zprávy adresované poskytovateli služeb. Příjemce služby může také poskytnout kontaktní telefonní číslo.

 2.1.4.1. Služba elektronického kontaktního formuláře je poskytována bezplatně, má jednorázovou povahu a končí odesláním zprávy jejím prostřednictvím nebo okamžikem předčasného ukončení používat zákazníkem.

2.1.5. Formulář Požádat o Produkt – použití Kontaktního formuláře se uskuteční po (1) přechodu na vybraný Produkt dostupný na webových stránkách Internetového obchodu, (2) kliknutí na tlačítko "Dotaz k produktu", (3) vyplnění Formulář a (4) kliknutím na pole "Odeslat dotaz" na webových stránkách Internetového obchodu po vyplnění Formuláře – do té doby je možné zadané údaje měnit (včetně  účel by se měl řídit zobrazenými zprávami a informacemi dostupnými na webových stránkách internetového obchodu). Ve formuláři Požádat o produkt je nutné, aby Zákazník poskytl obsah dotazu adresovaného Poskytovateli služeb, jakož i následující údaje týkající se Zákazníka: jméno a příjmení , telefonní číslo a e-mailovou adresu.

2.1.5.1. Služba elektronického formuláře Požádat o produkt je poskytována bezplatně a je jednorázové povahy a končí podáním dotazu jejím prostřednictvím nebo okamžikem dřívějšího ukončení podávání poptávky Zákazníkem jeho prostřednictvím .

 2.1.6. Hodnocení produktu – pomocí elektronické služby Hodnocení produktu je k dispozici každému návštěvníkovi internetových stránek Internetového obchodu poté, co v Internetovém obchodě přejde na podstránku daného Produktu a provede celkem tři po sobě jdoucí kroky Příjemce služby – (1) přechod na záložku "Recenze", (2) vyplnění formuláře přidání hodnocení, (3) kliknutí na pole "Přidat recenzi". Hodnocení je zveřejněno po schválení poskytovatelem služeb. Ve formě přidání hodnocení je nutné vybrat Hodnocení ve formě hvězdiček (1-5), poskytnout přezdívku a obsah hodnocení (popisný názor). Je zakázáno zveřejňovat názory, které porušují zákon, pravidla společenského soužití, pravidla netikety a obsahují informace, které jsou nepravdivé nebo mohou být zavádějící další Příjemci služeb, jakož i obsahující reklamní obsah nebo přímo či nepřímo propagující jiné internetové obchody. Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo nezveřejnit Hodnocení a v případě dřívějšího zveřejnění odstranit Hodnocení, které porušuje výše uvedená pravidla.

2.1.6.1. Služba elektronického hodnocení produktu je poskytována bezplatně a je jednorázové povahy a končí jejím prostřednictvím nebo předčasným ukončením využívání elektronických služeb zákazníkem.

2.1.7. Blog - používání blogu je možné po vstupu na webové stránky internetového obchodu - blog je k dispozici všem návštěvníkům internetového obchodu, přičemž je k dispozici přidávání komentářů pod položky blogu pouze pro Příjemce služby, kteří mají Účet v Internetovém obchodě a přihlásí se k Účtu.

2.1.7.1. Poskytovatel služeb umožňuje příjemcům služeb přihlášeným k účtu v internetovém obchodě přidávat komentáře pod položky na blogu. Komentáře Příjemců služeb vyjadřují pouze svůj vlastní názor a nepředstavují názor Poskytovatele služeb. Je zakázáno zveřejňovat komentáře, které porušují zákon, pravidla společenského soužití, pravidla netikety a obsahují informace, které jsou nepravdivé nebo mohou být zavádějící ostatní zákazníci. Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo odstranit komentáře porušující výše uvedená pravidla.

2.1.7.2. Poskytovatel služeb dodržuje čl. 14 odst. 1 zákona o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (Sbírka zákonů z roku 2002, č. 144, položka 1204, ve znění pozdějších předpisů) podle toho: Osoba, která zpřístupňuje prostředky systému ICT za účelem uchovávání údajů příjemcem, neodpovídá za uložené údaje a neví o protiprávním povahu údajů nebo souvisejících činností nebo , je-li neprodleně obdrženo úřední oznámení nebo věrohodné zjištění o protiprávní povaze údajů nebo souvisejících činností Zabraňuje přístupu k těmto datům.

2.1.7.3. Služba elektronického blogu je poskytována zdarma. Příjemce služby má možnost kdykoli a bez udání důvodu přestat blog používat zavřením webového prohlížeče.

2.1.8. Databáze – prohlížení databáze servisních a montážních firem je možné po přechodu na záložku "Služba Windows" v Internetovém obchodě. Pokud Zákazník provozuje společnost v odvětví servisu nebo montáže oken a má zájem o přidání své společnosti do Databáze, může za tímto účelem kontaktovat Poskytovatele služeb, např. prostřednictvím kontaktního formuláře.

2.1.8.1. Základní elektronická služba je poskytována bezplatně. Příjemce služby prohlížející Základnu má možnost kdykoliv a bez udání důvodu ukončit používání Základny zavřením webového prohlížeče. Příjemce služby, jehož společnost je zapsána v Databázi, má možnost kdykoli a bez udání důvodu zaslat Poskytovateli služeb žádost o odstranění jeho společnosti z Databáze. V případě odeslání takové žádosti poskytovatel služeb okamžitě vymaže informace o společnosti zákazníka z databáze.

2.2. Technické požadavky nezbytné pro spolupráci se systémem IKT používaným poskytovatelem služeb: (1) počítač, notebook, chytrý telefon, notebook nebo jiné multimediální zařízení s přístupem na internet; (2) přístup k elektronické poště; (3) aktuální webový prohlížeč: Mozilla Firefox; Opera; Google Chrome; Safari nebo Microsoft Edge; (4) umožnění možnosti ukládání souborů cookie a Javascriptu ve webovém prohlížeči.

2.3. Zákazník je povinen používat internetový obchod způsobem, který je v souladu se zákonem a dobrými mravy, s ohledem na dodržování osobních práv, jakožto i autorských práv a duševního vlastnictví Poskytovatelé služeb a třetí strany. Příjemce služby je povinen zadat údaje odpovídající skutečnosti. Příjemci služby je zakázáno poskytovat nelegální obsah.

2.4. Postup pro vyřizování stížností týkající se elektronických služeb je uveden v bodě 6. Obchodní podmínky.

3. PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1. K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník podal objednávku pomocí objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s bodem 2.1.2 pravidel.

3.2. Cena produktu uvedená na internetových stránkách internetového obchodu je uvedena v souladu s volbou zákazníka v polských zlotých, eurech nebo českých korunách a zahrnuje daně. Zákazník je informován o celkové ceně včetně daní za Produkt, který je předmětem Objednávky, jakož i o nákladech na doručení (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby) a dalších nákladech, a pokud není možné určit výši těchto poplatků – o povinnosti je uhradit, je Zákazník informován na internetových stránkách Internetového obchodu při zadávání Objednávky, včetně případů, kdy Zákazník vyjádří svou vůli být vázán Kupní smlouvou.

3.2.1. Při zadávání objednávky má zákazník možnost zvolit objednávku:

  1. Fyzická osoba,
  2. Firma s DPH,
  3. Firma s DPH 0%.

3.2.1.1. Po výběru možnosti: Firma s DPH 0% z ceny produktu v souhrnu košíku (na #payment stránce) bude 0% ceny DPH.

3.3. Postup při uzavírání kupní smlouvy v internetovém obchodě pomocí objednávkového formuláře

3.3.1. K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník zadal objednávku v internetovém obchodě v souladu s bodem 2.1.2 pravidel.

3.3.1.1. Po přidání produktů do košíku jsou na webových stránkách k dispozici 3 možnosti objednávky: #shipping:

  1. Fyzická osoba,
  2. Firma s DPH,
  3. Firma s DPH 0%.

Pokud chcete zadat objednávku s DPH 0%, musíte si vybrat: Firma s DPH 0%.

Do pole DIČ zadejte aktivní DIČ. Program ověří správnost a aktivitu DIČ.

Po zvolení DPH 0% - ceny v přehledu košíku (na straně #payment) budou ceny DPH 0%.

DIČ bude po zadání objednávky znovu zkontrolováno.

Pokud se ukáže, že poskytnuté DIČ je neaktivní, nebudeme moci zpracovat objednávku s 0% DPH. Objednatele o tom budeme informovat a navrhneme nákup včetně DPH. Realizace změněné objednávky začne až po obdržení přijetí objednávající stranou. 

3.3.2. Po zadání Objednávky Prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a současně přijme Objednávku k realizaci. Potvrzení o přijetí Objednávky a její přijetí k realizaci se provádí zasláním příslušné e-mailové zprávy Prodávajícím na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadávání Objednávky, která obsahuje alespoň prohlášení prodávajícího o přijetí objednávky a jejím přijetí k realizaci a potvrzení uzavření kupní smlouvy. Po obdržení Zákazníkem výše uvedeného e-mailu je mezi Zákazníkem a Prodávajícím uzavřena kupní smlouva.

3.3.2.1. Pokud Prodávající zkontroluje stav DIČ a ukáže se, že DIČ je neaktivní u objednávky se sazbou DPH 0%, informuje Objednatele o neexistenci právního základu pro vystavení faktury s DPH 0% a navrhneme změnu objednávky a nákup s DPH.

Realizace změněné objednávky začne až po obdržení přijetí objednávající stranou. 

3.4. Konsolidace, zabezpečení a zpřístupnění obsahu uzavřené kupní smlouvy Zákazníkovi probíhá (1) zpřístupněním těchto pravidel na webových stránkách internetového obchodu a (2) zasláním zprávy zákazníkovi e-mail uvedený v bodě 3.3.2. Pravidel. Obsah kupní smlouvy je dodatečně evidován a zabezpečen v IT systému internetového obchodu prodávajícího .

4. ZPŮSOBY A PODMÍNKY PLATBY ZA PRODUKT

4.1. Prodávající poskytuje Zákazníkovi následující způsoby platby na základě Kupní smlouvy:

4.1.1. Platba na dobírku.

4.1.2. Platba v hotovosti při osobním odběru.

4.1.3. Platba bezhotovostně převodem na bankovní účet Prodávajícího.

4.1.4. Elektronické platby a platby kartou prostřednictvím webových stránek Przelewy24.pl. Elektronické platby a platby platebními kartami zpracovává: - PayPro S.A. (Pastelowa 8, 60-198 Poznań).

4.2. Platební lhůta:

4.2.1. Pokud Zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platbu kreditní kartou, je povinen provést platbu do 7 kalendářních dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy.

4.2.2. Pokud si zákazník zvolí dobírku nebo platbu v hotovosti při vyzvednutí, je povinen provést platbu na dobírku nebo v hotovosti. 

5. NÁKLADY, ZPŮSOBY A DATUM DODÁNÍ A VYZVEDNUTÍ PRODUKTU

5.1. Dodávka produktu je možná na území Polska.

5.2. Dodání produktu zákazníkovi je zpoplatněno, pokud kupní smlouva nestanoví jinak. Náklady na dodání produktu (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby) jsou pro Zákazníka uvedeny na webových stránkách internetového obchodu v záložce s informacemi o nákladech na doručení ( Dodávka) a při zadávání Objednávky, včetně případů, kdy Zákazník vyjádří svůj souhlas s uzavřením Kupní smlouvy.

5.3. Osobní odběr Produktu Zákazníkem je bezplatný.

5.4. Prodávající poskytuje Zákazníkovi následující způsoby doručení nebo vyzvednutí Produktu:

5.4.1. Kurýrní zásilka, dobírka.

5.4.2. Zásilka Balíková úschovna, zásilka Úschovna na balíky na dobírku.

 5.4.3. Osobní odběr je možný na adrese: Winkhaus Polska, Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko –    v pracovní dny od 08:00 do 16:00.

 5.5. Lhůta pro dodání Produktu Zákazníkovi je 1 až 5 pracovních dnů, včetně přípravy Produktu k odeslání Prodávajícím: do 3 pracovních dnů, dopravy Produktu přepravcem: až 2 Pracovní dny ( v případě označených Produktů, že jsou k dispozici na skladě) nebo 2 až 6 týdnů ( v případě Produktů označených jako nedostupné), pokud není v popisu příslušného Produktu nebo při zadávání Objednávky uvedená kratší lhůta. Počátek dodací lhůty Produktu Zákazníkovi se počítá následovně:

5.5.1. Pokud si zákazník zvolí způsob platby bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání na bankovní účet prodávajícího nebo zúčtovací účet.

5.5.2. Pokud si zákazník zvolí způsob dobírky – ode dne uzavření kupní smlouvy.

5.6. Produkt je připraven k vyzvednutí Zákazníkem 1 do 3 pracovních dnů (u Produktů označených, že jsou skladem) nebo 2 do 6 týdnů (u Produktů označených jako nedostupné na skladě), není-li v popisu daného Produktu nebo při zadávání Objednávky uvedena kratší lhůta. Zákazník bude dodatečně informován o připravenosti Produktu k vyzvednutí Prodávajícím. Počátek období připravenosti Produktu k vyzvednutí Zákazníkem se počítá následovně:

5.6.1. Pokud si Zákazník zvolí způsob platby bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání na bankovní účet Prodávajícího nebo zúčtovací účet.

5.6.2. Pokud si Zákazník zvolí způsob platby v hotovosti při osobním odběru – ode dne uzavření kupní smlouvy.

6. REKLAMAČNÍ ŘÁD

6.1. Současně bod 6 Pravidel definují postup vyřizování reklamaci společný pro všechny stížnosti podané prodávajícímu, zejména reklamace týkající se výrobků, kupních smluv, elektronických služeb a dalších reklamací souvisejících s provozem Prodávajícího nebo Internetového obchodu.

6.2. Základ a rozsah odpovědnosti jsou vymezeny obecně závaznými právními předpisy, zejména v Občanském zákoníku, Zákoně o právech spotřebitelů a Zákoně o poskytování obchodu prostřednictvím elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (Úř. věst. 144 Sb., pol. 1204, ve znění pozdějších předpisů).

6.2.1. Podrobná ustanovení týkající se reklamace Produktu – movité věci – zakoupené Zákazníkem na základě Kupní smlouvy uzavřené s Prodávajícím do 31. prosince 2022 specifikuje ustanovení Občanského zákoníku ve znění platném do 31. prosince 2022, zejména čl. 556–576 Občanského zákoníku. Tato ustanovení specifikují zejména základ a rozsah odpovědnosti prodávajícího vůči zákazníkovi, pokud má prodávaný produkt fyzickou nebo právní vadu (záruka). Prodávající je povinen poskytnout Zákazníkovi produkt bez vad. Podle čl. 558 § 1 Občanského zákoníku je vyloučena odpovědnost Prodávajícího za záruky za produkt zakoupený podle předchozí věty vůči Zákazníkovi, který není Spotřebitelem.

6.2.2. Podrobná ustanovení týkající se reklamace Produktu – movité věci (včetně movité věci s digitálními prvky), avšak s výjimkou movité věci, která slouží pouze jako nosič obsahu digitální – zakoupené zákazníkem na základě kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím od 1. dne. ledna 2023 stanovit ustanovení zákona o právech spotřebitelů ve znění platném od 1. ledna 2023, zejména § 43a - 43g zákona o právech spotřebitelů . Tato ustanovení stanoví zejména základ a rozsah odpovědnosti prodávajícího vůči spotřebiteli v případě nesouladu produktu s kupní smlouvou.

6.2.3. Podrobná ustanovení týkající se reklamace Produktu – digitálního obsahu nebo služby nebo movité věci, která slouží pouze jako nosič digitálního obsahu – zakoupeného Zákazníkem na základě Smlouvy uzavřené s prodávajícím od 1. ledna 2023 nebo před tímto datem a pokud se dodání takového produktu mělo uskutečnit nebo se uskutečnilo po tomto datu, je uvedeno v ustanoveních zákona o právech Spotřebitelů ve znění platném od dne 1. ledna 2023, zejména § 43h – 43q Zákona o právech Spotřebitelů. Tato ustanovení stanoví zejména základ a rozsah odpovědnosti Prodávajícího vůči Spotřebiteli v případě nesouladu produktu s kupní smlouvou.

6.3. Reklamace může být podána například:

6.3.1. Písemně na adresu: Winkhaus, Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polska republika;

6.3.2. Elektronickou formou e-mailem na adresu: obchod@winkhaus.pl.

6.4. Odeslání nebo vrácení produktu v rámci reklamace může proběhnout na následující adresu: Winkhaus Polska, Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko.

6.5. Doporučuje se v popisu stížnosti uvést: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu stížnosti, zejména druh a datum vzniku nesrovnalostí nebo nedodržení smlouvy; (2) požadovat způsob uvedení podmínek do souladu se smlouvou nebo prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy nebo jiný nárok; a (3) kontaktní údaje stěžovatele – usnadnit tím urychlení posuzování stížností. Požadavky uvedené v předchozí větě jsou pouze doporučeními a nemají vliv na účinnost stížností podaných bez doporučeného popisu stížnosti.

6.6. V případě změny kontaktních údajů uvedených Kupujícím při posuzování reklamace je povinen tuto skutečnost oznámit Prodávajícímu.

6.7. Reklamace může být doprovázena důkazy (např. fotografie, dokumenty nebo Produkt) související s předmětem reklamace. Prodávající může rovněž požádat Kupujícího o poskytnutí doplňujících informací nebo zaslání důkazů (např. fotografií), pokud to usnadní a urychlí posouzení reklamace Prodávajícím.

6.8. Prodávající odpoví na reklamaci neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího obdržení.

7. POSTUPY PRO MIMOSOUDNÍ VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACÍ A ZJEDNÁVÁNÍ NÁPRAVY A PRAVIDLA PRO PŘÍSTUP K TĚMTO POSTUPŮM

7.1. Podrobné informace o možnosti využití mimosoudních způsobů vyřizování reklamaci a nápravy Zákazníkem, který je Spotřebitelem, a pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici na adrese internetových stránek Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

7.2. Kontaktní místo je rovněž u předsedy Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (tel.: +48225560333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl nebo písemně na adresu: UOKIK, Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varšava, Polsko), jehož úkolem je mimo jiné poskytovat pomoc spotřebitelům v záležitostech týkajících se mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

7.3. Spotřebitel má následující možnosti využití mimosoudních způsobů vyřizování reklamací a nápravy: (1) žádost o řešení sporu u stálého spotřebitelského rozhodčího soudu (více informací na webových stránkách: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) žádost o mimosoudní řešení sporu krajskému inspektorovi obchodní inspekce (více informací na internetových stránkách inspektora příslušného pro místo podnikání); a (3) pomoc obecního (městského) veřejného ochránce práv spotřebitelů nebo sociální organizace, jejíž statutární úkoly zahrnují ochranu spotřebitele (včetně Spotřebitelské federace, Sdružení polských spotřebitelů). Poradenství je poskytováno mimo jiné e-mailem na porady@dlakonsumentow.pl a na spotřebitelské lince +48801440220 (asistenční linka v provozu v pracovní dny, od 8:00 do 18:00 hod., poplatek za volání dle tarifu operátora).

7.4. Platforma systému řešení sporů on-line mezi spotřebiteli a obchodníky na úrovni EU (platforma pro řešení sporů on-line) je k dispozici na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma pro řešení sporů on-line je interaktivní a mnohojazyčná internetová stránka s jednotným kontaktním místem pro spotřebitele a obchodníky, kteří usilují o mimosoudní řešení sporu týkajícího se smluvních závazků vyplývajících z online kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb (více informací na webových stránkách samotné platformy nebo na internetové adrese Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele): https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

8. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1.Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, od ní může odstoupit do 14 kalendářních dnů bez udání důvodu a bez vynaložení nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v bodě 8.8 všeobecných obchodních podmínek. Pro dodržení termínu stačí zaslat prohlášení před jeho uplynutím. Prohlášení o odstoupení od smlouvy může být předloženo například:

8.1.1. písemně na adresu: Winkhaus Polska, Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko;

8.1.2. elektronickým formulářem e-mailem na adresu: obchod@winkhaus.pl.

8.2. Vrácením Produktu - movitých věcí (včetně movitých věcí s digitálními prvky) v rámci odstoupení od smlouvy se může uskutečnit na následující adrese: Winkhaus Polska, Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna, Polsko.

8.3. Vzorový tiskopis pro odstoupení od smlouvy je uveden v příloze č. 2 Zákona o právech spotřebitelů a je navíc k dispozici v bodě 13 všeobecných obchodních podmínek. Spotřebitel může použít vzorový tiskopis, ale není to povinné.

8.4. Ochranná lhůta začíná:

8.4.1. pro smlouvu, na základě které Prodávající vydává produkt, přičemž je povinen převést své vlastnictví – od převzetí produktu Spotřebitelem nebo třetí osobou jím určenou jinou než dopravce a v případě smlouvy, která: (1) se vztahuje na více produktů, které jsou dodávány samostatně, v dávkách nebo po částech, od převzetí posledního produktu, šarže nebo části (2) spočívá v pravidelném dodávání Produktů po určitou dobu – od převzetí prvního Produktu;

8.4.2. u ostatních smluv – ode dne uzavření smlouvy.

8.5. V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.

8.6. Produkty - movité věci, včetně movitých věcí s digitálními prvky:

8.6.1. Prodávající je povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli vše vyhotovené platby, včetně nákladů na dodání Produktu - movité věci, včetně movité věci s digitálními prvky (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze spotřebitelem zvoleného jiného způsobu doručení, než je nejlevnější obvyklý způsob doručení dostupný v Internetovém obchodě). Prodávající vrátí peníze za použití stejného způsobu platby, jaký použil Spotřebitel, pokud Spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení peněz, který ho nic nestojí. V případě Produktů - movitých věcí (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - pokud Prodávající nenabídl převzetí Produktu od samotného Spotřebitele, může zadržet vrácení plateb obdržených od spotřebitele, dokud nebude produkt vrácen nebo dokud spotřebitel neposkytne doklad o jeho vrácení, podle toho, co je relevantní, která událost je první.

8.6.2. V případě Produktů - movitých věcí (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - je spotřebitel povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne kterým odstoupil od smlouvy, vrátit Produkt Prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené Prodávajícím k jeho vyzvednutí, pokud Prodávající nenabídl, že si Produkt vyzvedne sám. Pro dodržení termínu stačí zaslat Produkt zpět před uplynutím jeho platnosti.

8.6.3. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty Produktu - movité věci (včetně movité věci s digitálními prvky) - v důsledku jeho používání způsobem , který přesahuje nezbytné pro stanovení povahy, vlastností a fungování produktu.

8.7. Produkty – digitální obsah nebo digitální služby:

8.7.1. v případě odstoupení od smlouvy o dodání Produktu - digitálního obsahu nebo digitální služby - nesmí Prodávající ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od smlouvy použít obsah jiný než osobní údaje poskytnuté nebo vytvořené Spotřebitelem v průběhu užívání produktu – digitální obsah nebo digitální služba – poskytovaný Prodávajícím , s výjimkou obsahu, které: 1) jsou relevantní pouze ve vztahu k digitálnímu obsahu nebo digitální službě, které byly předmětem smlouvy; (2) týkají se výlučně činnosti Spotřebitele při používání digitálního obsahu nebo digitální služby poskytované Prodávajícím; 3) Obchodník je zkombinoval s jinými údaji a nelze je od nich oddělit nebo je lze oddělit pouze s nepřiměřeným úsilím; 4) byly spotřebitelem vytvořeny společně s jinými spotřebiteli, kteří z nich mohou mít stále prospěch. S výjimkou případů uvedených v bodech 1 až 3 Prodávající poskytne na žádost Spotřebitele jiný obsah než osobní údaje, které byly dodané nebo vytvořené Spotřebitelem v průběhu používání digitálního obsahu nebo digitální služby poskytované prodávajícím. V případě odstoupení od smlouvy může prodávající zabránit spotřebiteli v dalším používání digitálního obsahu nebo digitální služby, zejména tím, že mu zabrání v používání digitálního obsahu nebo digitální služby. Přístup k digitálnímu obsahu nebo digitální službě nebo zablokování uživatelského účtu, čímž nejsou dotčena práva Spotřebitele uvedená v předchozí větě. Spotřebitel má právo získat digitální obsah od Prodávajícího bezplatně, bez překážek ze strany Prodávajícího, v přiměřené lhůtě a v běžně používaném strojově čitelném formátu.    

8.7.2. V případě odstoupení od smlouvy o dodávce Produktu – digitálního obsahu nebo digitální služby je spotřebitel povinen přestat tento digitální obsah nebo digitální službu sdílet a zamezit sdílení třetím stranám.

8.8. Případné náklady spojené s odstoupením spotřebitele od smlouvy, které je spotřebitel povinen nést:

8.8.1. v případě Produktů - movité věci (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - pokud spotřebitel zvolil jiný způsob doručení Produktu než nejlevnější dostupný obvyklý způsob doručení v Internetovém obchodě není prodávající povinen nahradit spotřebiteli dodatečné náklady, které mu vznikly.

8.8.2. Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení Produktu. V případě produktů, které nelze normálně vrátit poštou nebo kurýrem (např. nadrozměrné zásilky, dlouhé), mohou Spotřebiteli vzniknout vyšší náklady na jejich zaslání zpět, a to podle následujícího vzorového ceníku jednoho z dopravců:

8.8.3. v případě produktu - služby, jejíž plnění - na výslovnou žádost spotřebitele - začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, Spotřebitel, který uplatní právo na odstoupení od smlouvy po podání takové žádosti je povinen uhradit za poskytnuté služby až do odstoupení od smlouvy. Výše platby se vypočítává úměrně k rozsahu poskytované služby s přihlédnutím k ceně nebo odměně dohodnuté ve smlouvě. Pokud jsou cena nebo odměna nadměrné, je základem pro výpočet této částky tržní hodnota poskytnuté služby.

8.9. Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nemá spotřebitel v souvislosti se smlouvami:

8.9.1. (1) za poskytování služeb, za které je spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud prodávající službu plně provedl s výslovným a předchozím souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením poskytování služby informován, že po provedení služby ze strany prodávajícího, ztratil by právo na odstoupení od smlouvy a přijal to na vědomí; (2) u nichž cena nebo odměna závisí na odchylkách finančního trhu, které nemá prodávající pod kontrolou a ke kterým může dojít před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; (3) ve kterém je předmětem služby Produkt - movitá věc (včetně movité věci s digitálními prvky) - ne prefabrikované, vyrobený podle specifikací spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb; (4) ve kterém je předmětem služby Produkt - movitá věc (včetně movité věci s digitálními prvky) - podléhající rychlé zkáze nebo s krátkou dobou použitelnosti; (5) ve kterém je předmětem služby Produkt - movitá věc (včetně movité věci s digitálními prvky) - dodávaná v uzavřeném obalu, který nelze po otevření zásilky vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud balíček byl otevřen po doručení; (6) ve kterých jsou předmětem služby Produkty - movité věci (včetně movitých věcí s digitálními prvky) - které jsou po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeny s jinými movitými věcmi, včetně movitých věcí s digitálními prvky; (7) ve které jsou předmětem služby alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření Kupní smlouvy a jejichž dodání se může uskutečnit až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na odchylkách trhů, na kterých Prodávající nemá žádnou kontrolu; (8) ve kterém spotřebitel výslovně požadoval, aby se k němu prodávající dostavil za účelem naléhavé opravy nebo údržby; v případě, že Prodávající poskytuje doplňkové služby jiné než ty, které si spotřebitel vyžádal, nebo dodává Produkty – movité věci (včetně movitých věcí s digitálními prvky) – jiné než náhradní díly nutné k provedení opravy nebo údržby, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy i ve vztahu k dalším přídavným službám nebo produktům; (9) ve kterém jsou předmětem služby zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodávané v uzavřeném obalu, pokud byl balíček otevřen po dodání; (10) na doručování novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném; (11) uzavřená veřejnou dražbou; (12) na poskytování ubytovacích služeb pro jiné než bytové účely, přepravu zboží, pronájem automobilů, stravování, služby související s trávením volného času, zábavní, sportovní nebo kulturní akce, je-li ve smlouvě stanoven den nebo období poskytování služby; (13) pro dodání digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, kterou cenu je spotřebitel povinen zaplatit, pokud Prodávající zahájil službu s výslovným a předchozím souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením poskytování služby informován, že po provedení služby Prodávajícím ztratí právo odstoupit od smlouvy a toto vzal na vědomí a prodávající poskytl spotřebiteli potvrzení uvedené v čl. 15 sec. 1 a 2 nebo v čl. 21 Zákona 1 o právech spotřebitelů; (14) za poskytování služeb, za které je spotřebitel povinen zaplatit cenu, o níž spotřebitel výslovně požádal prodávajícího, aby se k němu dostavil na opravu, a služba již byla plně provedena s výslovným a předchozím souhlasem spotřebitele.

8.10. Ustanovení o spotřebiteli obsažená v tomto bodě 8 Pravidel se použijí od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data i pro Příjemce služby nebo Zákazníka, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s jeho podnikatelskou činností, kdy z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá odbornou povahu vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti, zpřístupněného na základě ustanovení o centrálním registru a informacích o podnikání.

9. USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ

9.1. Tento bod 9 Pravidel a všechna ustanovení v něm obsažená jsou určeny a zavazují pouze Zákazníka nebo Příjemce služby, který není spotřebitelem. Od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data se navíc tento bod Pravidel a veškerá ustanovení v nich obsažená neřeší a nezavazují tak Zákazníka ani Příjemce služby, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činnost, kdy z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu není odborné povahy, vyplývající zejména z předmětu jí vykonávané podnikatelské činnosti, zpřístupněného na základě ustanovení o centrálním registru a Informace o hospodářské činnosti, pokud se na tyto osoby nevztahují ustanovení obsažená v tomto bodě Pravidel, nejsou povoleny.

9.2. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne jejího uzavření. Odstoupení od kupní smlouvy v tomto případě může proběhnout bez udání důvodu a nezakládá žádné nároky ze strany zákazníka vůči prodávajícímu.

9.3. Odpovědnost Prodávajícího ze záruky za Produkt nebo nesoulad Produktu s kupní smlouvou je vyloučena.

9.4. Prodávající odpoví na reklamaci do 30 kalendářních dnů ode dne jejího obdržení.

9.5. Prodávající má právo omezit dostupné způsoby platby, včetně vyžadování úplné nebo částečné platby předem, bez ohledu na způsob platby zvolený zákazníkem a skutečnost, že došlo k uzavření kupní smlouvy.

9.6. Poskytovatel služby může vypovědět smlouvu o poskytování Elektronických služeb s okamžitou účinností a bez udání důvodů zasláním příslušného prohlášení Příjemci služby.

9.7. Odpovědnost Poskytovatele služby/Prodávajícího vůči Příjemci služby/Zákazníkovi, bez ohledu na její právní základ, je omezena – jak v rámci jedné reklamace, tak i za všechny reklamace celkem – do výše zaplacené ceny resp. náklady na dodání podle kupní smlouvy, ale ne více než jeden tisíc zlotých. Limit částky uvedený v předchozí větě se vztahuje na všechny nároky vznesené Příjemcem služby/Zákazníkem vůči Poskytovateli služby/Prodávajícímu, a to i v případě neuzavření kupní smlouvy nebo nesouvisející s kupní smlouvou. Poskytovatel služby/prodejce odpovídá Příjemci služby/Zákazníkovi pouze za typickou škodu předvídatelnou v době uzavření smlouvy a neodpovídá za ušlý zisk. Prodávající rovněž nenese odpovědnost za zpoždění zásilky.

9.8. Jakékoli spory vzniklé mezi Prodávajícím/Poskytovatelem služeb a Zákazníkem/Příjemcem služby budou předloženy soudu s příslušností podle sídla Prodávajícího/Poskytovatele služeb.

10. PRODUKTOVÉ RECENZE

10.1. Prodávající umožňuje svým Zákazníkům vydávat a přistupovat k názorům na Produkty a Internetový obchod za podmínek stanovených v této části Pravidel.

10.2. Vydání stanoviska Zákazníkem je možné po použití formuláře umožňujícího doplnění názoru na Produkt v Internetovém obchodě. Tento formulář je k dispozici přímo na kartě produktu v internetovém obchodě.

10.3. Názor na Produkt může být vydán Zákazníkem pouze na skutečně zakoupené Produkty v Internetovém obchodě Prodávajícího, Zákazníkem který zakoupil recenzovaný Produkt. Je zakázáno uzavírat fiktivní nebo zdánlivé Kupní smlouvy za účelem zanechání názoru na Produkt. Názor na Internetový obchod může vydat osoba, která je Zákazníkem Internetového obchodu.

10.4. Přidávání názorů Zákazníků nesmí být použito pro protiprávní činnost, zejména pro činnosti zakládající akt nekalé soutěže nebo činnosti porušující osobnostní práva, práv duševního vlastnictví nebo jiných práv Prodávajícího nebo třetích osob. Připojením stanoviska je zákazník povinen jednat v souladu se zákonem, těmito předpisy a dobrými mravy.

10.5. Recenze mohou být sdíleny přímo na webových stránkách internetového obchodu (např. pro daný produkt).

10.6. Prodávající zajišťuje, aby zveřejněné názory na Produkty pocházely od jeho Zákazníků, kteří si Produkt zakoupili. Za tímto účelem Prodávající podniká následující kroky, aby zkontroloval, zda recenze pocházejí od jeho Zákazníků:

10.6.1. Přidávání názorů k produktu na kartě produktu je k dispozici pouze zákazníkům registrovaným v obchodě.

10.6.2. Zveřejnění stanoviska vydaného prostřednictvím formuláře, který je k dispozici přímo na internetových stránkách internetového obchodu, vyžaduje předchozí ověření Poskytovatelem služeb. Ověření spočívá v kontrole souladu stanoviska s Předpisy, zejména v ověření, zda osoba, která stanovisko vydává, je zákazníkem Internetového obchodu – v tomto případě Prodávající kontroluje, zda tato osoba provedla nákup v Internetovém obchodě a v případě názorů na Produkt dodatečně zkontroluje, zda zakoupila recenzovaný Produkt. Ověření se provádí bez zbytečného odkladu.

10.6.3. V případě pochybností Prodávajícího nebo námitek adresovaných Prodávajícímu jinými Zákazníky nebo třetími stranami, ať už daný názor pochází od Zákazníka nebo zda daný Zákazník zakoupil daný Produkt, si Prodávající vyhrazuje právo kontaktovat autora posudku za účelem vysvětlení a potvrzení, že je skutečně zákazníkem internetového obchodu nebo, že zakoupil recenzovaný produkt.

10.7. Jakékoli připomínky, odvolání proti ověření názorů nebo výhrady, zda daný názor pochází od Zákazníka nebo zda daný Zákazník zakoupil daný Produkt, mohou být oznamovány ve stejném režimu jako postup stížnost uvedený v bodě 6. Obchodních podmínek.

10.8. Prodávající nezveřejňuje ani nezadává zveřejnění nepravdivých názorů nebo doporučení Zákazníků jiné osobě a nezkresluje názory nebo doporučení Zákazníků za účelem propagace svých Produktů. Prodávající poskytuje pozitivní i negativní recenze. Prodejce nesdílí sponzorované recenze.

11. NELEGÁLNÍ OBSAH A JINÝ OBSAH, KTERÝ NENÍ V SOULADU S PODMÍNKAMI

11.1. Tato část Podmínek obsahuje ustanovení vyplývající ze zákona o digitálních službách v oblasti působnosti internetového obchodu a poskytovatele služeb. Příjemce služby není zpravidla povinen poskytovat obsah při používání Internetového obchodu, pokud Obchodní podmínky nevyžadují poskytnutí konkrétních údajů (např. údajů pro zadání Objednávky). Příjemce služby může mít možnost přidat svůj názor nebo komentář v internetovém obchodě pomocí nástrojů poskytnutých za tímto účelem poskytovatelem služby. V každém případě poskytování obsahu příjemcem služby je příjemce služby povinen dodržovat pravidla obsažená v Obchodních podmínkách.

11.2. KONTAKTNÍ MÍSTO - Poskytovatel služeb určí e-mailovou adresu marketing@winkhaus.pl jako jednotné kontaktní místo. Kontaktní místo umožňuje poskytovateli služby komunikovat přímo s orgány členských států, Evropskou komisí a Radou pro digitální služby a zároveň umožňuje příjemcům služby (včetně příjemců služby) přímo, rychle a přátelsky komunikovat s poskytovatelem služby elektronicky pro účely uplatňování aktu o digitálních službách. Poskytovatel služby uvede polský jazyk a angličtinu pro účely komunikace se svým kontaktním místem.

11.3. Postup pro oznamování nezákonného obsahu a postup v souladu s článkem 16 aktu o digitálních službách:

11.3.1. Na e-mailovou adresu marketing@winkhaus.pl může kterákoli osoba nebo subjekt nahlásit poskytovateli služby přítomnost určitých informací, které daná osoba nebo subjekt považuje za nezákonný obsah.

11.3.2. Oznámení by mělo být dostatečně přesné a náležitě odůvodněné. Za tímto účelem poskytovatel služby umožňuje a usnadňuje podávání hlášení na výše uvedenou e-mailovou adresu, která obsahují všechny následující prvky: (1) dostatečně odůvodněné vysvětlení důvodů, proč osoba nebo subjekt tvrdí, že nahlášené informace představují nezákonný obsah; (2) jasné označení přesného elektronického umístění informací, jako je přesná adresa URL nebo adresy URL, a případně další informace k identifikaci nezákonného obsahu, podle typu obsahu a konkrétního typu služby; 3) jméno a e-mailovou adresu oznamující osoby nebo subjektu, s výjimkou oznámení týkajícího se informací, o nichž se má za to, že souvisejí s některým z trestných činů uvedených v článcích 3 až 7 směrnice 2011/93/EU; a (4) prohlášení, že oznamující osoba nebo subjekt se v dobré víře domnívá, že informace a tvrzení v nich obsažené jsou přesné a úplné.

11.3.3. Má se za to, že výše uvedené oznámení vede ke skutečné znalosti nebo znalostem pro účely článku 6 aktu o digitálních službách ve vztahu k informacím, k nimž se vztahuje, pokud umožňuje Poskytovateli služeb jednajícímu s náležitou péčí určit bez podrobné právní analýzy protiprávní povahu dotyčné činnosti nebo informace.

11.3.4. Pokud aplikace obsahuje elektronické kontaktní údaje osoby nebo subjektu, který oznámení podal, poskytovatel služeb bez zbytečného odkladu zašle této osobě nebo subjektu potvrzení o přijetí oznámení. Poskytovatel služby rovněž oznámí této osobě nebo subjektu své rozhodnutí s ohledem na informace, kterých se oznámení týká a poskytne informace o možnosti odvolat se proti rozhodnutí.

11.3.5. Poskytovatel služeb posoudí všechna hlášení, která obdrží v rámci výše uvedeného mechanismu a rozhodne se o informacích, kterých se hlášení týkají, včas, nikoli svévolně, objektivně a s náležitou péčí. Pokud poskytovatel služby používá pro účely takového zvažování nebo rozhodování automatizované prostředky, zahrne informace v tomto ohledu do oznámení uvedeného v předchozím odstavci.

11.4. Informace o omezeních uložených poskytovatelem služby v souvislosti s používáním Online Obchodu ve vztahu k informacím poskytovaným příjemci služby:

11.4.1. Příjemce služby je v případě poskytování jakéhokoli obsahu v rámci Online Obchodu vázán následujícími pravidly:

11.4.1.1. povinnost používat Online Obchod, včetně zveřejňování obsahu (např. jako součást názorů nebo komentářů), v souladu s jeho zamýšleným použitím, těmito podmínkami a způsobem, který je v souladu se zákonem a osvědčenými zvyklostmi, s přihlédnutím k respektování osobnostních práv a autorských práv a duševního vlastnictví poskytovatele služby a třetích stran;

11.4.1.2. povinnost poskytovat obsah, který je věcně přesný a nezavádějící;

11.4.1.3. zákaz poskytování nelegálního obsahu, včetně zákazu poskytování nezákonného obsahu;

11.4.1.4. zákaz zasílání nevyžádaných obchodních informací (spam) prostřednictvím Online Obchodu;

11.4.1.5. zákaz poskytování obsahu, který porušuje obecně uznávaná pravidla etikety, včetně vulgárního nebo urážlivého obsahu;

11.4.1.6. povinnost mít – pokud je to nutné – všechna potřebná práva a povolení k poskytování takového obsahu na stránkách Online Obchodu, zejména autorská práva nebo požadované licence, povolení a souhlasy pro jejich používání, šíření, sdílení nebo zveřejnění, zejména právo publikovat a distribuovat v Online Obchodě a právo používat a šířit obraz nebo osobní údaje v případě obsahu, který zahrnuje obraz nebo osobní údaje třetích stran.

11.4.1.7. povinnost používat Online Obchod způsobem, který nepředstavuje hrozbu pro bezpečnost ICT systému poskytovatele služeb, Online Obchodu nebo třetích stran.

11.4.2. Poskytovatel služby si vyhrazuje právo moderovat obsah poskytovaný příjemci služby v internetovém obchodě. Moderování je prováděno v dobré víře a s náležitou péčí a z vlastní iniciativy poskytovatele služby nebo na základě obdrženého oznámení za účelem zjištění, identifikace a odstranění nezákonného obsahu nebo jiného obsahu, který není v souladu s podmínkami, nebo zabránění přístupu k nim nebo přijetí nezbytných opatření ke splnění požadavků práva Evropské unie a vnitrostátního práva v souladu s právem Evropské unie, včetně požadavků stanovených v aktu o digitálních službách nebo požadavků obsažených v podmínkách služby.

11.4.3. Proces moderování může být prováděn manuálně člověkem nebo může být založen na automatizovaných či částečně automatizovaných nástrojích, které pomáhají poskytovateli služby identifikovat nezákonný obsah nebo jiný obsah, který není v souladu s podmínkami. Po identifikaci takového obsahu se poskytovatel služby rozhodne, zda obsah odstraní nebo znemožní přístup k němu, nebo jinak omezí jeho viditelnost, nebo podnikne jiné kroky, které považuje za nezbytné (např. kontaktuje příjemce služby za účelem objasnění námitek a změny obsahu). Poskytovatel služby informuje příjemce služby, který poskytl obsah (pokud máme jeho kontaktní údaje), jasným a snadno srozumitelným způsobem o svém rozhodnutí, důvodech jeho učinění a dostupných možnostech odvolání proti tomuto rozhodnutí.

11.4.4. Při výkonu svých práv a povinností podle aktu o digitálních službách je poskytovatel služeb povinen jednat s náležitou péčí, objektivním a přiměřeným způsobem a s náležitým ohledem na práva a oprávněné zájmy všech zúčastněných stran, včetně příjemců služby, zejména s přihlédnutím k právům zakotveným v Listině základních práv Evropské unie, jako je svoboda projevu, svoboda a pluralita sdělovacích prostředků a další základní práva a svobody.

11.5. Jakékoli připomínky, stížnosti, odvolání nebo výhrady týkající se rozhodnutí, nebo jiných opatření, nebo nečinnosti učiněné poskytovatelem služeb na základě obdrženého oznámení nebo rozhodnutí poskytovatele služeb učiněného v souladu s ustanoveními těchto podmínek mohou být podány způsobem obdobným postupu pro vyřizování stížností uvedeným v bodě 6. Pravidla. Tento postup je bezplatný a umožňuje podávat stížnosti elektronicky na uvedenou e-mailovou adresu. Využitím postupu pro vyřizování stížností a vyřizování stížností není dotčeno právo dotčené osoby nebo subjektu podat žalobu k soudu ani nejsou dotčena jejich jiná práva.

11.6. Poskytovatel služby posoudí veškeré komentáře, stížnosti, odvolání nebo námitky týkající se rozhodnutí nebo jiných opatření nebo nečinnosti přijaté poskytovatelem služby na základě obdrženého oznámení nebo rozhodnutí včas, nediskriminačním, objektivním a nesvévolným způsobem. Pokud stížnost nebo jiná zpráva obsahuje dostatečné důvody k tomu, aby se poskytovatel služby domníval, že jeho rozhodnutí nepodniknout kroky v reakci na hlášení je neoprávněné, nebo že informace, na které si stěžuje, nejsou nezákonné a neslučitelné s Obchodními podmínkami, nebo obsahují informace naznačující, že jednání stěžovatele neodůvodňuje přijaté opatření, poskytovatel služby bez zbytečného odkladu zruší nebo změní své rozhodnutí o tom, zda odstranit nebo znemožnit přístup k obsahu nebo jinak snížit jejich viditelnost nebo přijmout jiná opatření, která považuje za nezbytná.

11.7. Příjemci služeb, osoby nebo subjekty, které nahlásily Nezákonný obsah a kterým jsou určena rozhodnutí poskytovatele služby týkající se nezákonného obsahu nebo obsahu neslučitelného s podmínkami, mají právo zvolit si k řešení sporů týkajících se sporů týkajících se těchto rozhodnutí kterýkoli subjekt mimosoudního řešení sporů certifikovaný koordinátorem digitálních služeb členského státu a to i pokud jde o stížnosti, které nebyly vyřešeny v rámci interního systému vyřizování stížností poskytovatele služeb.

12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

12.1. Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu jsou uzavírány v českém jazyce.

12.2. Změna Všeobecných obchodních podmínek:

12.2.1. Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo změnit Všeobecné obchodní podmínky ze závažných důvodů, tj.: změny zákona, změny platebních a doručovacích metod a to v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují implementaci ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek.

12.2.2. V případě uzavírání smluv na dobu neurčitou na základě těchto Všeobecných obchodních podmínek (např. poskytování elektronické služby - Účet) jsou změněné předpisy pro uživatele závazné, pokud splňují požadavky uvedené v čl. 384 a 384 [1] občanského zákoníku. To znamená, že uživatel byl řádně informován o změnách a nevypověděl smlouvu do 15 kalendářních dnů ode dne oznámení. V případě, že změna Všeobecných obchodních podmínek povede k zavedení jakýchkoli nových poplatků nebo ke zvýšení stávajících poplatků, má uživatel právo od smlouvy na dobu neurčitou odstoupit.

12.2.3. V případě uzavření smlouvy jiné povahy než smlouvy na dobu neurčitou (např. kupní smlouva) na základě těchto Všeobecných obchodních podmínek nebudou změny Všeobecných obchodních podmínek nijak narušovat práva nabytá uživateli/zákazníky před datem účinnosti změny Všeobecných obchodních podmínek. Změny Všeobecných obchodních podmínek nebudou mít vliv zejména na již vytvořené nebo vyřízené objednávky a realizované nebo provedené kupní smlouvy.

12.3. Ve věcech, na které se nevztahují Všeobecné obchodní podmínky, se uplatní obecně platná ustanovení polského práva, zejména: občanský zákoník, zákon o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (Sb. z. 2002 č. 144, bod 1204, ve znění pozdějších předpisů), zákon o právech spotřebitelů a další příslušná ustanovení obecně platných zákonů.

13. VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

(PŘÍLOHA 2 ZÁKONA O PRÁVECH SPOTŘEBITELŮ)

 

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

(tento formulář musí být vyplněn a vrácen pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)

 

– Adresát:

WINKHAUS POLSKA BETEILIGUNGS sp. z o.o. sp.k.

Przemysłowa 1

64-130 Rydzyna, Polská republika

www.obchod.winkhaus.cz

e-mail: obchod@winkhaus.pl

Tel. +420739993352

 

– Já / My (*) tímto informuji / informujeme (*) o mém / našem odstoupení od kupní smlouvy následujících položek (*) smlouvy na dodání následujících položek (*) smlouvy o dílo zahrnující provedení následujících položek (*) / smlouvy na poskytnutí následující služby (*)

– Datum uzavření smlouvy(*)/převzetí (*)

– Jméno spotřebitele (spotřebitelů)

– Adresa spotřebitele (spotřebitelů)

– Podpis spotřebitele (spotřebitelů) - pouze pokud je formulář zaslán v tištěné podobě

– Datum

(*) Nehodící se škrtněte.

 

14. DOSTUPNOST PRODUKTŮ NA SKLADĚ Winkhaus Polska – internetový obchod obchod.winkhaus.cz

14.1. Všechny produkty v obchodě mají stav dostupnosti, který je vidět na kartě produktu.

14.2. Informace o dostupnosti produktu jsou orientační a nepředstavují skutečný stav zásob.

14.3. Informace o dostupnosti produktů se v internetovém obchodě aktualizují třikrát denně. To znamená, že v okamžiku zadání objednávky již produkt nemusí být k dispozici.

14.4. Přesné informace o dostupnosti produktu získáte dotazem na zaměstnance obchodu. K tomuto účelu můžete použít funkci „Dotaz na produkt“, která je dostupná na kartě produktu nebo zasláním e-mailu na adresu: obchod@winkhaus.pl. Telefonický kontakt na obchod je +420739993352.

14.5. Stavy dostupnosti na kartách produktů:

Dostupný: Zboží je dostupné na skladě ve větším množství než 20 ks.
Informace o dostupnosti produktu jsou orientační a nepředstavují skutečný stav zásob. V okamžiku zadání objednávky již produkt nemusí být k dispozici. V případě nedostupnosti objednaného produktu vás budeme informovat e-mailem o přibližném termínu dodání.

Malé množství: Zboží je dostupné na skladě v malém množství do 20 ks.
Informace o dostupnosti produktu jsou orientační a nepředstavují skutečný stav zásob. V okamžiku zadání objednávky již produkt nemusí být k dispozici. Kontaktujte prosím pracovníky obchodu a zkontrolujte, zda je produkt skladem. V případě nedostupnosti objednaného produktu vás budeme informovat e-mailem o přibližném termínu dodání.

Na objednávku: Produkt není skladem nebo je k dispozici pouze na speciální objednávku. Termín dodání může být delší. Po zadání objednávky vás budeme informovat e-mailem o přibližném termínu dodání. Informace o dostupnosti produktu jsou orientační a nepředstavují skutečný stav zásob. Obraťte se na zaměstnance obchodu a zjistěte přibližný termín dodání.

14.6. Všechny stavy dostupnosti produktu jsou orientační a nepředstavují skutečný stav zásob. Kontaktujte prosím pracovníky obchodu a zkontrolujte, zda je produkt skladem.

14.7. V případě nedostupnosti objednaného produktu vás budeme informovat e-mailem o přibližném termínu dodání.

 

 

Publikace 08.02.2024.

Předchozí znění pravidel platné do 07.02.2024 (zde)